Informe Anual 2010- Anar a l'inici
 

Economia, Finances i Patrimoni

 

Joan A. Gallego Lizana - Director
INFORME 2010


MISSIÓ

Proposar les polítiques econòmiques, financeres i patrimonials del Consorci d’acord amb els plans d’empresa i els objectius institucionals.

Mantenir i millorar els sistemes d’informació que permetin elaborar, analitzar i facilitar periòdicament la informació econòmica, financera i patrimonial.

Gestionar i coordinar els procediments administratius, comptables i de control, així com les eines necessàries per rendir comptes externament i internament.


LÍNIES D'ACTUACIÓ

L'exercici 2010 ha tingut com a eixos principals les següents línies d’actuació:

  • Participar en els treballs de definició i validació dels desenvolupaments realitzats pel proveïdor de serveis informàtics llicenciatari del nou ERP corporatiu (Projecte SERPA), així com en els relacionats amb la facturació de l’activitat (Projecte Sistema d’Informació Clínic i Organitzatiu, SICLÓ)
  • Coordinar l’aplicació a la CSUPT de les mesures urgents de contenció de la despesa i en matèria fiscal per a la reducció del dèficit públic d’acord amb les instruccions 3/2010 del CatSalut i altres, així com l’aplicació dels criteris en relació als ingressos i despeses de la CSUPT durant el període previst de pròrroga dels pressupostos 2011.
  • Promoure i participar en el Projecte de Revisió de l’Organització del departament d’Economia, Finances i Patrimoni i en l'elaboració i seguiment de les accions de millora que se’n derivin.
  • Promoure i participar en la definició de l’encàrrec de gestió de la CSUPT al seu mitjà propi UDIAT Centre Diagnòstic, SA.
  • Revisar el Pla d’Empresa 2009-2013 presentat al CatSalut el novembre de 2009 d’acord amb els impactes del tancament definitiu de l’exercici 2009.


ACTIVITAT

D’acord amb els objectius establerts en les línies d’actuació proposades, s’han dut a terme les següents activitats:

  • Dins de les tasques relacionades amb el nou ERP corporatiu s’ha procedit a la redefinició del projecte SERPA amb Economia i Finances, la novació del contracte amb el llicenciatari, així com la preparació i posterior licitació dels requeriments dels aplicatius de Personal.
  • S’ha treballat en la definició i parametrització del mòdul de facturació (MF) dins el Projecte SICLÓ, així com en els requeriments complets del mòdul de facturació per Catalunya (MFC) i totes les funcions d’usuari.
  • S’ha posat en marxa la utilització d’un nou sistema de comunicació entre asseguradores de trànsit (CAS) i la CSUPT que permet l’intercanvi d’informació relativa a l’assistència prestada i la seva facturació. 
  • L’aplicació de les mesures de contenció a la CSUPT s’ha estès a diferents àmbits, entre els quals la gestió de recursos humans, la comptabilitat pressupostària i financera, la contractació administrativa, les inversions i l’endeutament i les aliances estratègiques.
  • S’han iniciat les tasques de definició del Quadre de Comandament de la DEFP amb les dades relatives a l’activitat facturada.

A més a més de les activitats remarcades en els punts anteriors, durant l’exercici 2010 la posada en marxa de projectes corporatius de diversa magnitud han rebut el suport de l’àrea en la seva revisió i validació així com en l’elaboració i seguiment de pressupostos, elaboració de circuits i memòries econòmiques. Alguns dels més importants han estat la Unitat Docent de Medicina, el Parc de Salut, l’Institut Oncològic del Vallès, l’Escola d’Infermeria i el Pla de Negoci del Centre Tecnològic i Científic de l’Esport (CTCE Business Case del Centre d’Alt Rendiment CAR)

Amb caràcter mensual s’ha realitzat el seguiment pressupostari de l’exercici en curs, de totes les empreses del grup i del seu consolidat, i ha estat presentat periòdicament a la Direcció General, a les Direccions Executives, al Consell de Govern i als Consells d’Administració. Així mateix, s’han elaborat, amb un format i procediments normalitzats, els pressupostos de despeses, ingressos i inversions de tots els Centres i Empreses de la CSUPT, així com les previsions mensuals de tresoreria. També per a l’exercici 2011 els pressupostos de CSUPT, UDIAT, SGG i FPT han estat elaborats d’acord amb la llei de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya i lliurats al Departament d’Economia i Finances per a la seva inclusió en els Pressupostos a aprovar pel Parlament de Catalunya.  

Igualment s’ha realitzat el seguiment mensual dels estocs comptables i l'anàlisi de les desviacions interanuals en import i dies d’estoc per famílies i comptes comptables.

S’ha definit, un any més, la cobertura més eficient dels riscos corporatius amb la contractació de les pòlisses adients i s’ha realitzat la coordinació del Comitè de Seguiment per a l’adequació de la CSUPT al nou reglament en matèria de protecció de dades.



PROJECTES EN CURS

Al finalitzar l’exercici 2010, resten en curs els següents projectes, que finalitzaran en anys successius:

  • La implementació dels nous aplicatius del projecte SERPA (nou ERP) tindrà efectes de redefinició de circuits administratius i d'interrelacions entre els diferents àmbits del Nucli Corporatiu i centres de serveis. S’iniciarà en 2011 la diagramació del principals circuits i està en procés de definició el sistema de facturació electrònica (e-factura) i de intercanvi electrònic de documents (EDI) amb proveïdors i amb Coordinació Logística Sanitària, AIE.
  • El projecte SICLÓ tindrà efectes importants en diverses funcionalitats de l’àrea d’Economia, Finances i Patrimoni, en què cal destacar la facturació (mòdul MF quina data de posada en marxa es preveu per al segon semestre de 2011), la comptabilitat analítica i la logística assistencial, afectant transversalment a tots els Centres i Empreses del Grup.
  • La implementació del nou model logístic, tant pel que fa a la vessant interna com externa, tindrà impacte en els procediments de l’àrea, que s’hi hauran d’adaptar.


LÍNIES DE FUTUR

  • Les propostes de millora derivades del Projecte de Revisió de l’Organització del departament d’Economia, Finances i Patrimoni han estat recollides en data 13 de gener de 2011 en 8 Projectes de Reorganització que hauran de desplegar-se al llarg de l’any 2011.
  • Dins dels objectius de millora de la qualitat corporatius des de l’àmbit d’Economia, Finances i Patrimoni es posarà l’accent principalment en la millora dels processos de rendiment de comptes i en la incorporació de criteris de salvaguarda ambiental en els processos de contractació.
  • Incorporar eines informàtiques que a partir dels sistemes d’informació actuals, aportin instruments a la gestió clínica dissenyant i implementant eines de Business Intelligence integrades amb els nous sistemes d’informació.