Economia, Finances i Patrimoni

 

Juan Ramon Marsal Yufera Director
INFORME 2011


MISSIÓ

  • Proposar les polítiques econòmiques, financeres i patrimonials del Consorci d’acord amb els plans d’empresa i els objectius institucionals.
  • Mantenir i millorar els sistemes d’informació que permetin elaborar, analitzar i facilitar periòdicament la informació econòmica, financera i patrimonial.
  • Gestionar i coordinar els procediments administratius, comptables i de control, així com les eines necessàries per rendir comptes externament i internament.


LÍNIES D'ACTUACIÓ

L’exercici 2011 ha tingut com a eixos principals les següents línies d’actuació:

  • Participar en els treballs de validació dels desenvolupaments realitzats pels proveïdors de serveis informàtics llicenciataris del nous ERP Corporatius: Projectes SERPA, SICLÓ i Personal.
  • Coordinar i fer el seguiment de les mesures de contenció de la despesa aplicades en l’exercici 2011, tant en relació als ingressos com en les despeses.

ACTIVITAT

D’acord amb els objectius establerts en les línies d’actuació proposades, s’han dut a terme les següents activitats:

  • Dins les tasques relacionades amb el projecte SERPA amb Economia i Finances i Logística, s’han revisat els SPRINTS realitzats pel proveïdor presentant-se els desenvolupaments realitzats d’acord amb els requeriments i s’ha iniciat la validació.
  • S’ha treballat en la validació del mòdul de facturació HCIS-MF dins el  Projecte SICLÓ (Sistemes d’Informació Clínics i Organitzatius) així com en els requeriments complets del mòdul de facturació.
  • S’ha dissenyat la interfície que permet la utilització d’un nou sistema de comunicació entre asseguradores de trànsit (CAS) i la CSPT que permet l’intercanvi d’informació relativa a l’assistència prestada i la seva facturació cap als aplicatius EKON i SIO/HCIS
  • S’ha iniciat la instal·lació d'RFID per a la gestió logística dels materials i el Catàleg únic a CLS pel que fa a les referències comuns a les diferents empreses de la Corporació i a les de Parc de Salut Mar.
  • S’ha agilitzat el procediment de gestió de les inversions amb OnBase.

A més a més de les activitats remarcades en els punts anteriors, durant l’exercici 2011 s’ha prestat suport a projectes corporatius en seguiment de pressupostos, elaboració de circuits i memòries econòmiques i altres tasques relacionades. A destacar els treballs pel Institut Oncològic del Vallès i la Unitat Docent de Medicina Parc Taulí, a més del seguiment específic del conveni de col·laboració subscrit entre la CSPT i la Fundació Parc Taulí.

Un any més amb caràcter mensual s’ha realitzat el seguiment pressupostari de l’exercici en curs, de totes les empreses del grup i del seu consolidat, i ha estat presentat periòdicament a la Direcció General, a les Direccions Executives, al Consell de Govern i als consells d’administració. Tanmateix s’han elaborat, amb un format i procediments normalitzats, els pressupostos de despeses, ingressos i inversions de tots els Centres i Empreses de la CSPT, així com les previsions mensuals de tresoreria. També per a l’exercici 2012 els pressupostos de CSPT, UDIAT, SGG i FPT han estat elaborats d’acord amb la llei de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya i lliurats al Departament d’Economia i Finances per a la seva inclusió en els Pressupostos a aprovar pel Parlament de Catalunya.

S’ha posat en marxa un nou circuit de tòners amb recollida dels utilitzats, amb l'optimització que això representa de recursos econòmics i d’impacte mediambiental.

També s’ha iniciat el gestor documental del material inventariable a consolidar el 2012 i s’ha implantat la gestió sense paper pels lliuraments de comunicats interns, incorporacions en estoc, fulls de mostres, albarans, etc.

Igualment s’ha realitzat el seguiment mensual dels estocs comptables i l'anàlisi de les desviacions interanuals i mensuals en import i dies d’estoc per famílies, comptes comptables i operador logístic.

S’ha definit, un any més, la cobertura més eficient dels riscos corporatius amb la contractació de les pòlisses adients i s’ha realitzat la coordinació del Comitè de Seguiment per a l’adequació de la CSPT al nou reglament en matèria de protecció de dades.

PROJECTES EN CURS

En finalitzar l’exercici 2011, resten en curs els següents projectes, que finalitzaran en anys successius:

  • La implementació dels nous aplicatius del projecte SERPA (nou ERP) que tindrà durant tot l’exercici 2012 la seva fase de validació i paral·lels amb la perspectiva de la seva posada en marxa a primers de gener de 2013
  • El projecte SICLÓ durant el 2012 implicarà la redefinició de funcionalitats i interfícies amb el SIO per a la facturació conforme es vagin posant en marxa els diferents mòduls, com és, per exemple, el mòdul de consultes externes d'HCIS-HP en el darrer trimestre de 2012 i es continuï amb el desenvolupament del mòdul MF
  • Igualment s’hauran d’adaptar els procediments de facturació als nous requeriments de CatSalut.


LÍNIES DE FUTUR

  • Prosseguir amb el procés de millora contínua endegat el 2011 en el departament d’Economia, Finances i Patrimoni a través de l’assoliment de les fites dels Projectes de Reorganització  que es desplegaran el 2012, quina continuïtat s’estableix amb la planificació del seguiment d’objectius de les diferents unitats de l’àmbit.
  • Dins els objectius de millora de la qualitat corporatius des de l’àmbit d’Economia, Finances i Patrimoni es posarà l’accent principalment en la millora dels processos de rendiment de comptes i en la incorporació de criteris de salvaguarda ambiental en els processos de contractació.
  • Millorar els circuits d’adquisició d’actius i promoure la publicació de tots els procediments de contractació pública d’actius en els set primers mesos de l’any.
  • Incorporar eines informàtiques que a partir dels sistemes d’informació actuals aportin instruments a la gestió clínica, dissenyant i implementant eines de Business Intelligence integrades amb els nous sistemes d’informació.