- Proposar les polítiques econòmiques, financeres i patrimonials del Consorci d’acord amb els plans d’empresa i els objectius institucionals.
- Mantenir i millorar els sistemes d’informació que permetin elaborar, analitzar i facilitar periòdicament la informació econòmica, financera i patrimonial.
- Gestionar i coordinar els procediments administratius, comptables i de control, així com les eines necessàries per rendir comptes externament i internament.
- Participar en els treballs de validació dels desenvolupaments realitzats pels proveïdors de serveis informàtics llicenciataris del nous ERP Corporatius: Projectes SERPA, SICLÓ i Personal.
- Coordinar i fer el seguiment de les mesures de contenció de la despesa aplicades en l’exercici 2011, tant en relació als ingressos com en les despeses.
- Dins les tasques relacionades amb el projecte SERPA amb Economia i Finances i Logística, s’han revisat els SPRINTS realitzats pel proveïdor presentant-se els desenvolupaments realitzats d’acord amb els requeriments i s’ha iniciat la validació.
- S’ha treballat en la validació del mòdul de facturació HCIS-MF dins el Projecte SICLÓ (Sistemes d’Informació Clínics i Organitzatius) així com en els requeriments complets del mòdul de facturació.
- S’ha dissenyat la interfície que permet la utilització d’un nou sistema de comunicació entre asseguradores de trànsit (CAS) i la CSPT que permet l’intercanvi d’informació relativa a l’assistència prestada i la seva facturació cap als aplicatius EKON i SIO/HCIS
- S’ha iniciat la instal·lació d'RFID per a la gestió logística dels materials i el Catàleg únic a CLS pel que fa a les referències comuns a les diferents empreses de la Corporació i a les de Parc de Salut Mar.
- S’ha agilitzat el procediment de gestió de les inversions amb OnBase.
- La implementació dels nous aplicatius del projecte SERPA (nou ERP) que tindrà durant tot l’exercici 2012 la seva fase de validació i paral·lels amb la perspectiva de la seva posada en marxa a primers de gener de 2013
- El projecte SICLÓ durant el 2012 implicarà la redefinició de funcionalitats i interfícies amb el SIO per a la facturació conforme es vagin posant en marxa els diferents mòduls, com és, per exemple, el mòdul de consultes externes d'HCIS-HP en el darrer trimestre de 2012 i es continuï amb el desenvolupament del mòdul MF
- Igualment s’hauran d’adaptar els procediments de facturació als nous requeriments de CatSalut.
- Prosseguir amb el procés de millora contínua endegat el 2011 en el departament d’Economia, Finances i Patrimoni a través de l’assoliment de les fites dels Projectes de Reorganització que es desplegaran el 2012, quina continuïtat s’estableix amb la planificació del seguiment d’objectius de les diferents unitats de l’àmbit.
- Dins els objectius de millora de la qualitat corporatius des de l’àmbit d’Economia, Finances i Patrimoni es posarà l’accent principalment en la millora dels processos de rendiment de comptes i en la incorporació de criteris de salvaguarda ambiental en els processos de contractació.
- Millorar els circuits d’adquisició d’actius i promoure la publicació de tots els procediments de contractació pública d’actius en els set primers mesos de l’any.
- Incorporar eines informàtiques que a partir dels sistemes d’informació actuals aportin instruments a la gestió clínica, dissenyant i implementant eines de Business Intelligence integrades amb els nous sistemes d’informació.
Presentació Àrea sanitària de referència Parc Taulí en xifres
Economia, Finances i Patrimoni
Juan Ramon Marsal Yufera Director
L’exercici 2011 ha tingut com a eixos principals les següents línies d’actuació: ACTIVITAT D’acord amb els objectius establerts en les línies d’actuació proposades, s’han dut a terme les següents activitats: A més a més de les activitats remarcades en els punts anteriors, durant l’exercici 2011 s’ha prestat suport a projectes corporatius en seguiment de pressupostos, elaboració de circuits i memòries econòmiques i altres tasques relacionades. A destacar els treballs pel Institut Oncològic del Vallès i la Unitat Docent de Medicina Parc Taulí, a més del seguiment específic del conveni de col·laboració subscrit entre la CSPT i la Fundació Parc Taulí. Un any més amb caràcter mensual s’ha realitzat el seguiment pressupostari de l’exercici en curs, de totes les empreses del grup i del seu consolidat, i ha estat presentat periòdicament a la Direcció General, a les Direccions Executives, al Consell de Govern i als consells d’administració. Tanmateix s’han elaborat, amb un format i procediments normalitzats, els pressupostos de despeses, ingressos i inversions de tots els Centres i Empreses de la CSPT, així com les previsions mensuals de tresoreria. També per a l’exercici 2012 els pressupostos de CSPT, UDIAT, SGG i FPT han estat elaborats d’acord amb la llei de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya i lliurats al Departament d’Economia i Finances per a la seva inclusió en els Pressupostos a aprovar pel Parlament de Catalunya. S’ha posat en marxa un nou circuit de tòners amb recollida dels utilitzats, amb l'optimització que això representa de recursos econòmics i d’impacte mediambiental. També s’ha iniciat el gestor documental del material inventariable a consolidar el 2012 i s’ha implantat la gestió sense paper pels lliuraments de comunicats interns, incorporacions en estoc, fulls de mostres, albarans, etc. Igualment s’ha realitzat el seguiment mensual dels estocs comptables i l'anàlisi de les desviacions interanuals i mensuals en import i dies d’estoc per famílies, comptes comptables i operador logístic. S’ha definit, un any més, la cobertura més eficient dels riscos corporatius amb la contractació de les pòlisses adients i s’ha realitzat la coordinació del Comitè de Seguiment per a l’adequació de la CSPT al nou reglament en matèria de protecció de dades. En finalitzar l’exercici 2011, resten en curs els següents projectes, que finalitzaran en anys successius:
|

