triangle Estructura organitzativa > Centres > Atenció Primària Parc Taulí - CAP Can Rull


Encarnación Ramos Sánchez Directora executiva
INFORME 2011

La millora contínua en l’activitat assistencial en el context econòmic i social ens fa buscar l’eficiència en la gestió.

Gràcies al treball dels professionals que vetllen per la salut de la població i l’ adaptació a les circumstàncies actuals, hem aconseguit usuaris satisfets amb els professionals i amb l’atenció rebuda.

Hem de mirar endavant per seguir treballant en la millora i sostenibilitat del sistema sanitari, perquè l’Atenció Primària sigui la porta d’entrada de la població a la sanitat pública.

MISSIÓ

  • Donar una atenció primària de qualitat a les persones, a les famílies i a la comunitat.
  • Activant la màxima relació amb tots els dispositius que poden estar relacionats, tot fomentant l’autoresponsabilitat del ciutadà amb la seva salut i de l’equip assistencial amb la comunitat.
  • Per oferir una atenció sanitària que aporti benestar i cohesió social.

LÍNIES D'ACTUACIÓ

ATENCIÓ INTEGRADA

  • Col·laboració entre l'atenció especialitzada i l'atenció primària per donar una millor resposta al pacient. Disposem de sistemes d’informació per compartir les dades clíniques i administratives amb els hospitals de referència.
  • Coordinació amb els dispositius sanitaris per dur a terme els Programes de Salut promoguts pel CatSalut.
  • Presència dels professionals de Can Rull en els Comitès de la Corporació: Farmàcia, Infeccioses, Recerca, Ètica, Prevenció de la violència, Guies clíniques, Consell Professional i Comissió Mediambiental.
  • Coordinació amb els Serveis Socials de l’Ajuntament de Sabadell en atenció a la infància, a l'immigrant , atenció domiciliària, a la dependència i altres demandes socials.
  • Atenció assistencial a Sabadell Gent Gran de la CSPT.
  • Atenció assistencial i de formació a l’Escola Bellapart.
  • Participació en el Benchmarking d’Atenció Primària de la RS de Barcelona i de La Unió Catalana d'Hospitals (UCH)

ATENCIÓ AL CLIENT

  • Es dóna resposta des de Can Rull a qualsevol derivació externa: programació de visites i exploracions diagnòstiques a l'Hospital de Sabadell, UDIAT, Hospital de Terrassa i Centre Delfos.
    Tramitació de les derivacions a altres centres (San Rafael, San Joan de Déu...)
  • Centralització de l’activitat burocràtica de la consulta des de la Unitat d’Acollida i Programació.
  • Reunions periòdiques amb el CatSalut per a l’actualització de circuits i altra informació rellevant per a l’usuari.

SALUT COMUNITÀRIA

  • Coordinació amb l'Ajuntament de Sabadell, escoles, instituts i el Centre Cívic de Can Rull per a la realització d’activitats preventives com vacunacions, alimentació saludable, educació i creixement, exercici físic i altres activitats formatives.
  • Participació en mitjans de comunicació i premsa local amb temes de promoció de la salut i prevenció de la malaltia.
  • Tallers específics com obesitat, peu diabètic, cuidadors i caminadors, dirigits per infermeria per donar informació i fomentar una vida saludable.
  • Atenció odontològica a les escoles i institut de l'Àrea Bàsica de Salut.
  • Formació grupal a persones amb fibromialgia.
  • Centre Dispensador Intercanvi de xeringues.
  • Atenció al pre-part i postpart.

SISTEMES D'INFORMACIÓ

  • Seguiment en el desenvolupament del Sistema d’Informació Clínic i Administratiu

CatSalut

  • RCA (Registre Central d’Assegurats) 
  • SIGIT (Sistema Integral de Gestió de Incapacitat Temporal)
  • SIRE ( Sistema Integral de Recepta Electrònica)
  • Consells Assessors per a la prescripció farmacèutica.

ICS

  • Siap-Web per a la programació de visites de especialistes.
  • Ecap per al seguiment de les visites del Programa d’Atenció a la dona.

Hospital de Sabadell

  • Resultats de proves diagnòstiques.
  • Analítiques.
  • Imatge radiodiagnòstica digitalitzada.
  • Informes clínics.
  • Programació i visualització de processos administratius (base de dades de pacients compartida)
  • Call-center.
  • Intranet corporativa.

Hospital de Terrassa

  • Programació i visualització de processos administratius.
  • Accés a les dades clíniques dels pacients.


ACTIVITAT ASSISTENCIAL

  • Treball en grups multidisciplinaris.
  • S’ha potenciat l’autonomia de la infermera dins l’equip assistencial essent més resolutiva la seva actuació.
  • S’ha mantingut el nombre d’activitats comunitàries.
  • S’han fet activitats grupals per patologies (fibromialgia,diabetis,etc )

(La població assignada a Can Rull segons dades de desembre 2011 al Registre Central d'Assegurats -RAC- ha estat de 22.255 ciutadans. El nombre d’històries obertes a l’actualitat és de 23.407)

DOCÈNCIA, FORMACIÓ I RECERCA

Docència, formació i recerca 2011
Estudiants pregrau i postgrau sanitaris 23
Assistències a cursos, jornades i seminaris 84
Hores sessions formacions internes 162
Publicacions científiques i comunicacions 2
Assistències a congressos 8
Hores d'activitat no assistencial per professional >100
Actes divulgatius, mitjans de comunicació i premsa local 11
Hores assistencials de formació grupal 192


PROJECTES EN CURS

  • Estabilització del sistema informàtic per a una millor comunicació i resposta a l'usuari.
  • Treball multidisciplinari per donar la millor resposta a la demanda assistencial i no assistencial.  
  • Traspàs a SIRE de tota la prescripció del pacient.
  • Acreditació en Seguretat del Pacient.
  • Objectius en la línea del Pla de salut.
  • Participació en el Pla de Salut de Sabadell.

LÍNIES DE FUTUR

  • Gestió del nou CAP de Can Llonch.
  • Acreditació Atenció Primària.
  • Seguir les línies del Pla d’Empresa de la CSPT.
  • Aplicació del Pla de Salut.