triangle Estructura organitzativa > Consell Professional > Comitès Institucionals > Competències Professionals (CICP)

 

Josefa Rivera Luján - Presidenta
INFORME 2011

 

MISSIÓ

  • El Comitè Institucional de Competències Professionals és un òrgan del Consell Professional que té com a objectiu promoure i gestionar, en l’àmbit de la Corporació Sanitària Parc Taulí, el coneixement sobre els aspectes relatius a les competències professionals.

  • Mitjançant la cerca, anàlisi i intercanvi d’experiències, basades en objectius similars, que es realitzin dins la pròpia organització o en contextos externs; promovent l’autoreflexió sobre la pràctica realitzada i aportant instruments validats i útils per a la presa de decisions en matèria de competències professionals.

  • Per promoure l’excel·lència professional mitjançant els coneixements, les habilitats i les actituds cosubstancials, tant al model assistencial de la CSPT com a la pròpia professió.

  • Tanmateix, és un òrgan de transmissió de l’opinió professional i s’ha de coordinar amb la resta de comitès institucionals a través del Consell Professional.


FUNCIÓ

Funcions genèriques:

  • Reflexionar estratègicament sobre les competències en les professions sanitàries, detecció dels àmbits competencials emergents i benchmarking continu en altres empreses sanitàries, en les diferents societats científiques i en l’administració.
  • Assessorar als diferents òrgans de la CSPT sobre les competències professionals, la seva avaluació i els diferents sistemes d’acreditació i recertificació.
  • Difondre i incrementar el coneixement sobre aquest tema en el conjunt de l’organització.

Com a conseqüència, entre les seves funcions hi ha:

  • Promoure la definició de competències transversals dins els diferents centres, unitats, programes, etc. de la CSPT d’acord amb els seus valors i amb els establerts per les societats científiques.
  • Promoure en la CSPT la conducció directiva de fòrums professionals sèniors, tant formals com informals, que permetin i facilitin reflexionar sobre la pràctica. Fer difusió dels valors del professionalisme i del model assistencial de la institució.
  • Detecció de gaps entre la importància i el nivell de formació dels diferents àmbits competencials, proposant les mesures de formació al CIF o, si escau, als òrgans i direccions pertinents.
  • Conèixer la utilitat i les limitacions dels diferents instruments d’avaluació de competències i de quins serien més idonis en cada cas.
  • Promoure experiències d’avaluació de competències a la CSPT, facilitant les connexions i la logística de les experiències d’avaluació de competències que hi pugui haver en altres àmbits de la CSPT o  de fora.
  • Proposar les habilitats i actituds que siguin consubstancials al model assistencial de la CSPT, i que com a tal s’hagin de promoure i requerir en la manera de fer de tots els treballadors, per a qualsevol funció o tasca.

ACTIVITAT

  • La reunió plenària del comitè és mensual.
  • Durant l’any 2011 s’han realitzat 9 sessions ordinàries.
  • L’assistència a les reunions durant el 2011 ha estat del 73,63%
  • Participació en el CID. Substitució del Dr. Berlanga, assumint la presidència del CID i la defensa de l’auditoria docent de la CSPT (novembre 2011)
  • Participació a la sessió de benvinguda dels MEF (maig 2011)
  • Anàlisi i discussió de les repercussions de la crisi econòmica sobre la societat, els pacients i els professionals.
  • Elaboració de propostes per millorar les competències professionals, materialitzades en tres activitats de formació:

    • L’avaluació com a instrument de millora.
    • La medicina integrativa.
    • La intel·ligència emocional: lideratge.
    (les dues primeres centrades en l’atenció al pacient).