- Revisió dels resultats obtinguts en la primera autoavaluació de l’Hospital de Sabadell, corresponent a l'any 2010
- Coordinació i realització de la segona autoavaluació de seguiment anual sobre l’Acreditació d’Hospitals d’Aguts, del Departament de Salut, assolida el 2009
- Participació en el procés per a la Certificació del Servei de Farmàcia amb la norma ISO 9001:2008
- Participació i suport al treball per a la candidatura del Centre de Salut Mental i Adiccions a la XXIII edició dels premis a la qualitat en sanitat, organitzades per la Fundació Avedis Donabedian. Consequció del premi “Premio Lundbeck España a la Excelencia en Calidad: Salud Mental y Adicciones”. Desembre 2011
- Participació en les auditories interna i externa del Servei de Hemodiàlisi per a la recertificació ISO 9001:2008 (febrer/març)
- Coordinació del projecte per a la implementació d’estratègies de prevenció de caigudes en pacients hospitalitzats, i identificació unívoca de pacients en col·laboració amb la Fundació Avedis Donabedian, en el marc de l’Aliança per a la Seguretat dels Pacients i promogut pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.
- Coordinació amb la col·laboració directa amb l’àmbit del CQA del projecte per a la implementació d’estratègies de Cirurgia Segura, en col·laboració amb la Fundació Avedis Donabedian, en el marc de l’Aliança per a la Seguretat dels Pacients i promogut pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.
- Revisió dels Sistemes de Notificació d'esdeveniments adversos: SINAPS de l'MSPS i TPSC Cloud d'Antares.
- Entrevistes amb diferents caps de servei de la corporació per conèixer iniciatives portades a terme en Seguretat de Pacients en els diferents àmbits. Anàlisi i definició d’àrees de millora.
- Coordinació d’una auditoria interna respecte a la Qualitat de la Història Clínica i del Consentiment Informat. Pendent de l’anàlisi de resultats.
- Elaboració del nou Pla de Qualitat de la CSPT, el qual va ser enviat als membres del Comitè de Direcció assistencial per ser sotmès a debat i fer els comentaris i esmenes que se’n derivin.
- Enviat al CIGC el document de “Recomanacions per a la realització d’una Trajectòria Clínica, per a la seva aprovació.
- Suport metodològic i elaboració informàtica de la Trajectòria clínica de la Prostatectomia radical laparoscòpica (pendent de finalització)
- Suport metodològic i elaboració informàtica de la Trajectòria clínica de la Pròtesi Total de Genoll (pendent de finalització)
- Incorporació de les escales de valoració de risc de Caigudes (Dawton) i de Valoració de risc de Lesions per pressió (Braden) en la història clínica electrònica (HCIS)
- Recollida i anàlisis dels Objectius de seguretat del pacient del CatSalut.
- Coordinació i docència del ' 1r Curs Introductori a la Investigació en Salut Investigació' organitzat per la CSPT (PIF 2011)
- Participació com a docent al Curs de Postgrau d’Atenció al malalt fràgil. Metodologia Infermera.
- Participació activa en el grup organitzador de la 1a edició del Màster Oficial de la Gestió del Coneixement i la Informació en l’Àmbit Sanitari (MOGICAS) en col·laboració amb les Escoles Universitàries Gimbernat i Tomàs i Cerdà. Participació com a docent.
- Creació d’un punt a la Intranet amb informació i recursos sobre qualitat. Pendent.
- Participació com a ponent en la Jornada organitzada pel Servei de Traumatologia i Ortopedia celebrada a Sant Cugat.
- I Jornada de l’aliança per a la Seguretat dels Pacients a Catalunya.
- Participació en la sessió informativa dels objectius de seguretat del pacient del Cat Salut.
- Consell Professional.
- Comitè d’Ètica Assistencial.
- Comitè Institucional de Guies Clíniques.
- Comitè Institucional de Recerca i d'Innovació.
- Subcomitè de Seguretat de Medicaments.
- Comitè Institucional d’Història Clínica Electrònica i Documentació Hospitalària.
- Coordinació de la Comissió de Lesions per Pressió.
- Es continuarà impulsant els projectes de Seguretat del Pacient promoguts pel Departament de Salut, com per altres iniciatives.
- Impulsar la cultura de la seguretat del pacient als professionals.
- Valorar la implementació d’un sistema de notificació no punitiu, basat en l’aprenentatge de l’error.
- Millorar aspectes relacionats amb l’acreditació del Departament de Salut dels diferents centres, segons el seu nivell de desenvolupament: Hospital de Sabadell, Centre Sociosanitari, Salut Mental i Assistència primària.
- Coordinar el Procés de Reacreditació del DS de l'Hospital de Sabadell.
- Seguiment de les caigudes produïdes en la Hospitalització del pacients. Generar un indicador de seguretat.
- Actualització de la Guia de Lesions per pressió.
Presentació Àrea sanitària de referència Parc Taulí en xifres
Estructura organitzativa > Centres > Centre per a la Qualitat (CQ)
Manuela Macarro Rodríguez Directora
El Centre per a la Qualitat té com a objectiu impulsar, influir, vetllar i potenciar els aspectes de la qualitat en totes les seves vessants, de manera coordinada amb la resta de direccions i en el marc del Model de Qualitat aprovat a la Institució. La Direcció General té encomanat al Centre per a la Qualitat, entre altres funcions, l'anàlisi, disseny i proposta de criteris per a l’impuls de la qualitat als diferents centres i el foment de la cultura de la qualitat com a eina de millora contínua, amb una visió transversal i global de l’organització. ACTIVITAT Acreditacions i certificacions
Guies i trajectòries clíniques Docència i formació Assistència a jornades Representació en comitès de qualitat de la CSUPT
|