triangle Estructura organitzativa > Centres de serveis > Centre de Serveis Informàtics

 

F. Xavier Company Bergès - Director
INFORME 2011

El Centre de Serveis Informàtics (CSI) és un dels centres de serveis que donen suport al conjunt de la institució, amb la següent missió:

MISSIÓ

  • Donar el millor servei a tota la Corporació quant a coordinació tècnica de projectes, implementació i desenvolupament de programaris, instal·lació i manteniment d’estacions de treball, i la gestió i administració dels sistemes centrals i les comunicacions.
  • Executar les decisions adoptades en aquesta matèria pel Comitè Directiu de Sistemes d’Informació.

LÍNIES D'ACTUACIÓ

Sistema d'Informació Clínica i Organitzatiu (SICLÓ)
SIO
Quadre de Comandament i altres projectes
Activitats relacionades amb els projectes de l'entorn backoffice (Projecte SERPA)
Participació en el Màster MUGICAS
Activitats relacionades amb projectes de desenvolupament d'infraestructures

 

SISTEMA D'INFORMACIÓ CLÍNICA I ORGANITZATIU (SICLÓ) Anar a dalt

Assistencial:

  • Implementació de la petició d’analítica urgent a les unitats de crítics (adults i pediàtrica)
  • Implementació de la petició de patologia (tant ordinària com peroperatòria). Implementació de la visualització dels resultats de patologia per unitats des del sistema informàtic d’HCIS
  • Posada en marxa de la gestió de pacients en l'àmbit d'Urgències.
  • Posada en marxa de la gestió de pacients en l'àmbit d'Hospitalització, tant d’aguts com sociosanitari.
  • Implementació del circuit de preoperatori d’infermeria per a la resta d’especialitats diferents a oftalmologia.
  • Modificacions dels circuits i registres dels preoperatoris d’anestèsia.
  • Desenvolupament de requeriments funcionals de caràcter evolutiu i incidental en els mòduls ja implantats dels àmbits d’Urgències, Atenció Primària, Hospitalització, Arxiu, Codificació,  Quiròfans i triatge.
  • Anàlisis de circuits i presa/revisió de requeriments funcionals per als mòduls encara pendents d’implementació: UFISS i PADES, gestió de pacients en els àmbits ambulatori, hospitals de dia…
  • Desenvolupament de funcionalitats al mòdul de consultes externes d’HCIS per cobrir les necessitats funcionals del Parc Taulí: desenvolupament d'una pantalla específica de programació, desenvolupament de la reprogramació automàtica, millora de la programació per plantilles.
  • Desenvolupament de llistats i descàrregues tant per a la gestió del dia a dia, com adreçats a cobrir les necessitats funcionals de les futures implementacions.
  • Desenvolupament de registres clínics específics: escales de mesura, registre per al Centre de Diagnòstic Infantil i Atenció Precoç (CDIAP)...
  • Anàlisi i desenvolupament de les integracions de la prova pilot per a la visualització dels informes i imatges d’Endoscòpia (Servei de Pneumologia)
  • Anàlisi i desenvolupament d’interfícies per a la integració d’HCIS amb NemoQ.
  • Formació dels professionals implicats en les diferents implementacions i elaboració de la documentació associada.
  • Anàlisi de requeriments del pla de contingència i primeres fases del seu desenvolupament.
  • Primera aproximació a la nova proposta d’Història Clínica Electrònica d’HP, implementada a l’Hospital 12 de Octubre de Madrid.

Facturació:

  • Arrencada de la presa de dades en línia durant un període de proves. Inici de les proves de validació dels resultats del paral·lel fet als mesos de febrer i octubre. Proves funcionals de validació.
  • Facilitar informació del sistema actual de facturació per contrastar-la amb la informació existent en el MF-HCIS
  • Parametrització i proves amb MF-HCIS per l’arrencada d’aquest sistema.
  • Anàlisi per a la viabilitat d’integració del sistema actual de Facturació amb la informació procedent d’HCIS.
  • Obtenció de les dades d’HCIS per la realització d’un paral·lel de proves.
  • Elaboració d’una factura complementària del CatSalut per al tancament de l’exercici 2010.
  • Adequació dels format de les factures del programa Pades en base als nous requeriments de l'SCS.
  • Nou format de les factures de càrrec de l'SCS a petició del CatSalut.
  • Adequació de la factura a l’ICS i els fitxers d’intercanvi d’informació als nous requeriments de l’Institut Català de la Salut.
  • Renovació de les clàusules amb el CatSalut per a l'ampliació de procediments mèdics.

SIO Anar a dalt

  • Modificacions en el programari TIC-MISSAP per incloure noves funcions.
  • Modificacions en el programari NEMOQ per adaptar-lo al nou entorn.
  • Migració i posada en marxa d’hospitalització en HCIS.
  • Migració i posada en marxa del control de la història clínica per part d’HCIS, modificació del programari per gestionar les fusions i desagrupacions d’històries clíniques.
  • Preparació de la migració d'episodis de consultes externes i adequar-la als horaris d’HCIS, migració de taules mestres relacionades amb la consulta externa.

QUADRE DE COMANDAMENT I ALTRES PROJECTES Anar a dalt

Indicadors d’activitat:

  • Implementació i evolució de nous quadres i indicadors (ocupació, activitat UCI, activitat facturació, Sabadell Gent Gran, Atenció a la dependència, urgències Primària ICS – CSPT).

Altres projectes:

  • Implementació del mòdul de citostàtics (SISINF)
  • Inici del projecte d'RFID en el magatzems perifèrics per part de CLS

ACTIVITATS RELACIONADES AMB ELS PROJECTES DE L'ENTORN BACKOFFICE Anar a dalt

Projecte SERPA:

  • Durant l’any 2011 s’ha continuat amb la identificació i definició de requeriments i s’ha realitzat la validació del conjunt de requeriments lliurats per part del proveïdor. La fita per lliurar tots el requeriments d’aquest sistema finalitza el mes de juny de 2012
  • Després de reunions conjuntes entre Unit-4, Meta-4 i CSPT, s’han establert el criteris d’integració entre els sistemes d’informació Ekon i RH
  • S’han creat dos nous entorns més per tal de fer les validacions de les dades migrades per un costat i la validació dels processos comptables. Actualment es disposen de 4 entorns (Desenvolupament, Validació funcional, Migració i Comptabilitat)
  • S’ha identificat i facilitat la informació necessària a migrar des de l’actual sistema Navision, en total es tracta de l’elaboració de 95 fitxers amb estructures de dades diferents i que en molts casos ha estat necessària la recodificació dels seus atributs. Amb aquesta finalitat s’ha hagut de crear un entorn de desenvolupament per a la captura,  modificació de la informació i creació dels fitxers a lliurar a Unit-4 per la seva incorporació a Ekon.
  • S’han identificat, classificat i prioritzat els llistats a desenvolupar/adequar, en base als llistats que s’utilitzen actualment a Navision i la necessitat de facilitar una nova informació que fins ara s’obtenia a través fitxers ofimàtics. La classificació s’ha fet en base a les eines de desenvolupament disponibles (Analyzer, Informe navegable, Office Bridge, Eina dissenyadora de reports d’Ekon i Assistent de llistats per a usuaris finals). El nombre total de llistats identificats és de 259, s'ha considerat que 213 seran necessaris en el moment de posar en marxa el sistema.
  • S’han fet diferents reunions per tal de considerar la implantació de l’EDI en aquest sistema, finalment s’ha decidit no implantar-lo en aquesta fase del projecte.
  • S’han fet reunions amb el proveïdor del programari per a la gestió de projectes (Philantros) de la Fundació Parc Taulí per a la seva integració amb Ekon, tot i que finalment no s’implantarà aquest sistema.
  • Amb la finalitat d’agilitar el procés d’implantació del projecte, s’incorpora un consultora externa (Rikke Kroyer)
  • S’ha realitzat la formació dels usuaris validadors tant dels processos funcionals com de les dades migrades.

Projecte META 4:

  • S’han  instal·lat els tres entorns: desenvolupament, proves i producció, asssitit a cursos de formació de les eines de Meta4.
  • Validació de migracions de professionals del sistema actual, Ross Systems, a Unit-4.
  • Preparació del fitxer conveni per a la càrrega a PeopleNet.
  • Després de reunions conjuntes entre Unit-4, Meta-4 i CSPT, s’han establert el criteris d’integració entre els sistemes d’informació Ekon i RH


ACTIVITATS RELACIONADES AMB DESENVOLUPAMENT D'APLICACIONS PER AL WEB I LA INTRANET CORPORATIUS
Anar a dalt

En el marc del Comitè Intranet Web (CRIW) s'ha continuat treballant en el procés de desplegament i manteniment d'aplicatius i continguts d'aquestes dues eines de comunicació interna i externa, amb una important dedicació.

- Veure informe del Comitè Intranet Web >>>


PARTICIPACIÓ EN EL MÀSTER MUGICAS Anar a dalt

  • Coordinació dels mòduls 1 i 3 del màster.
  • Responsables de les assignatures A1-A2-A8

ACTIVITATS RELACIONADES AMB PROJECTES DE DESENVOLUPAMENT D'INFRAESTRUCTURES Anar a dalt

Línies d'actuació:

  • Millores a la plataforma de serveis a usuaris: fitxers, impressores i correu, etc.
  • Millores a l’estructura i la seguretat de la xarxa de comunicacions.
  • Millores a les infraestructures de CPD
  • Suport als projectes SICLÓ, POPT2 i SERPA
  • Suport a les altres àrees del CSI

Activitat Sistemes i Projectes:

  • Evolució del nou CPD al Taulí nou i nova xarxa troncal.
  • Evolució de la plataforma dels servidors d’aplicacions del projecte SICLÓ.
  • Millora contínua dels sistema de crash recovery amb datagard de Oracle.
  • Suport als nous sistemes d’informació: projecte SERPA i altres sistemes departamentals de la Corporació.
  • Millora contínua de la xarxa de comunicacions de la CSPT
  • Pla de millora d'explotació i la seguretat actuals, amb servidors virtuals VMWARE.
  • Implantació  de Novell Zenworks per la gestió dels PC

Projectes en curs:

  • Desplegament de les següents fases del projecte SICLÓ
  • Renovació de la xarxa troncal de comunicacions (interconnexió dels diferents edificis), amb redundància i tallafocs interns.
  • Potenciació de la virtualització de servidors amb plataforma VMWARE.
  • Evolució de la nova plataforma d’usuaris (fitxers, impressores i correu)
  • Millores en la plataforma maquinari i programari del projecte SICLÓ
  • Implantació dels nous sistemes d’informació implantats per donar suport a les noves instal·lacions de l’edifici Taulí nou (POPT2)
  • Implementació d'“Identity manager” i “Access manager”
  • Projecte de adequació del CPD de La Salut.
  • Millora de la seguretat física i lògica de la xarxa de comunicacions.

ALGUNES DADES QUANTITATIVES D'ACTIVITAT

Àrea de Suport

  • 9.725 demandes de suport i assessorament de l’àrea de suport.
  • Instal·lacions d’equips:
    • Instal·lació de 200 PC i 156 impressores.
    • Trasllat dels PC: s’ha desplaçat tots els PC del “Washington Post” i tota l’àrea de suport tècnic i la direcció de l’Hospital (total uns 100 equips)

Àrea de Desenvolupament

  • 3.221 de l’àrea de desenvolupament.
  • 823 trucades al servei de guàrdia del CSI.

Àrea de Sistemes

  • S’han atès, a través del Servei d’Atenció Telefònica (ATIC), 610 sol·licituds d’incidències/suport relacionades amb l’àrea de sistemes.


PROJECTES EN CURS I LÍNIES DE FUTUR

Projectes corporatius:

  • Avançar en la implantació de les fases que encara manquen al Projecte SICLÓ: canvi dels mòduls de  Gestió de Pacients a àmbits ambulatoris (CeX i Hospitals de Dia). Implementació dels pilot d’Història Clínica Electrònica (tant a nivell facultatiu com d’infermeria). Implementació del mòdul de facturació. Implementació del Datawarehouse. Implementació de prescripció i administració de fàrmacs a nivell d’atenció especialitzada, per a pacients ingressats i ambulatoris.
  • Desenvolupament de nous registres clínics en la nova plataforma HCIS Desenvolupament i implementació del requeriment recollits dins de les sessions de consultoria realitzades en el projecte SERPA.
  • Implementació del gestor de continguts JOOMLA per al desenvolupament de continguts del Web corporatiu.
  • Remodelació del sistema d’arquitectura de la informació de la intranet corporativa, per tal de millorar en la navegació dels continguts.
  • Desenvolupament d’una proposta de desplegament de les xarxes socials al Parc Taulí.
  • Implementació de l’administració electrònica.
  • Canvi de servidors a Sabadell Gent Gran i al Cap Can Rull, amb les respectives actualitzacions i adeqüacions al equips clients (usuaris)
  • Virtualització dels escriptoris (desktops)


Infraestructura tecnològica vinculada a projectes anteriors:

  • Evolució del Pla de Sistemes i Comunicacions.
  • Evolució dels servidors corporatius fins una arquitectura de tipus blade.
  • Nova xarxa wireless amb inclusió de tecnologia RFID, per a la identificació de pacients i la localització d’actius.
  • Nova plataforma de Contact Center (nou call center corporatiu)
  • PKI (certificació digital)
  • Suport a les noves comunicacions unificades: telefonia IP, videoconferència IP, teaming, etc.
  • Millores als serveis/servidors que gestionen la conexió dels PC d'usuari a la xarxa de comunicacions: DNS, DHCP, WINS, etc.
  • Adequació/actualització de Windows-XP a Windows-7.
  • Prova pilot de wifi.