- Registre, acollida i programació de l’activitat.
- L’avaluació de la qualitat percebuda.
- La promoció del respecte de drets i deures dels nostres clients.
- L’atenció de les consideracions socials.
- El servei religiós catòlic.
- Mitjançant enquestes de satisfacció: S’han realitzat enquestes en els següents àmbits:
- Sabadell Gent Gran (79 residents i 173 familiars)
- De forma regular es van realitzant enquestes ens els diferents àmbits de la CSPT. Les accions es fan sobre malalts o processos de forma homogènia, ja que les propostes de millora són més fàcils d’identificar i fer el seguiment. En general, en totes aquestes àrees hi ha un percepció positiva de l’atenció rebuda, tot i que s’han identificat accions de millora amb els responsables de cada àmbit.
- Mitjançant l’atenció d’agraïments (126), suggeriments (30) i reclamacions (3334). De la mateixa forma que en anys anteriors es disposa d’un informe específic sobre aquest punt, enguany es pot destacar el següent:
- Disminució d’un 4% en el nombre total de reclamacions i augment d’un 50% en el d’agraïments.
- Els principals problemes detectats tenen a veure amb l’accessibilitat per intervenció quirúrgica, visita o prova complementària. El nombre de reclamacions és similar a l’any passat malgrat la limitació de recursos.
- Altres problemes tenen que veure amb el no compliment del termini de lliurament de sol·licituds de documentació clínica (xifres semblants a l’any passat), anul·lació de consultes i altres aspectes organitzatius.
- Cal destacar la millora a Urgències on el nombre de reclamacions ha disminuït en un 35%, de forma especial en el motiu d’espera per visita.
- Consolidació de la posada en marxa del Programa de Voluntariat a la CSPT amb les següents fites aconseguides:
- Augmentar el nombre de voluntaris en un 20%.
- Formació específica en alguns àmbits (acompanyament emocional, intervenció en persones amb malalties neurològiques)
- Presència en els mitjans de comunicació local.
- Realització la “Jornada de Voluntariat al Parc Taulí”.
- Increment de les demandes d’acompanyament individualitzat a l’Hospital de Sabadell (adults)
Programació:
- Ha finalitzat la instal·lació del Sistema de Gestió de Cues, per ordenar i facilitar l’atenció a les persones que acudeixen a la Consulta Externa e l’edifici Taulí Nou.
- S’ha incrementat en un 20% la informació facilitada a la ciutadania en els diferents monitors de les CCEE
- Ha continuat la implementació del nou sistema d’informació. L’any 2011 el treball s’ha adreçat a:
- Consolidar el sistema en aquells àmbits on ja està implementat: Urgències, Quiròfans i Hospitalització.
- Preparar la posada en marxa per al 2012 de l’àmbit de Consulta Externa.
Coordinació de l’elaboració del document “Principis de l’atenció centrada en el pacient a la CSPT”
La realització d’aquest document respon a una de les línies estratègiques incloses en el Pla Estratègic 2008-15, i és coherent amb altres accions a desenvolupar que apareixen a l’esmentat Pla, com ara:
- Reforçar el lideratge dels comandaments.
- Revisar les estratègies de qualitat.
- Desenvolupament del pla de comunicació.
- Desenvolupament del pla de formació.
Aquest document pretén destacar la voluntat de la CSPT en distingir-se per donar una atenció “centrada” en el pacient. Però no d’una manera abstracta, sinó amb compromisos concrets dels professionals, i fent d’aquest principi un compromís públic d’aquesta Corporació amb la ciutadania. En resum, és una especificació del Marc Conceptual.
FORMACIÓ I DOCÈNCIA
A l’àmbit de Treball Social s’ha continuat amb el Programa de Formació Continuada amb la participació de tots els treballadors socials.
PROJECTES DE FUTUR
- Desenvolupar el sistema de Gestió de Cues a la resta d’edificis (àrea ambulatòria)
- Desenvolupar un sistema d’avís de citacions a través de SMS i/o correu electrònic vinculat al nou sistema d’informació.
- Continuar l’avaluació de la satisfacció percebuda en els diferents àmbits. La realització d’enquestes es farà en funció de la disponibilitat de serveis i estaran orientades a aspectes específics (informació, tracte personal, etc.) en àmbits concrets.
- Consolidar el nou sistema d’informació en CCEE
Presentació Àrea sanitària de referència Parc Taulí en xifres
Estructura organitzativa > Centres de serveis > Serveis d'Atenció al Client
Els Serveis d’Atenció al Client (SAC) són serveis de suport i avaluació corporatius que col·laboren en la prestació d’una assistència integral i de qualitat. Són l’expressió més formal de dos principis fonamentals: l’orientació al client i l’equitat. El SAC incorpora les següents funcions:
Avaluació de la qualitat percebuda: Treball Social i Programa de Voluntariat: |