Personal

 

Joaquim Vidiella Vidiella Director
INFORME 2011


MISSIÓ


Fomentar la participació i implicació de totes les persones de la CSPT, i afavorir l’assoliment dels acords necessaris que permetin seguir donant resposta a les necessitats de la població de referència amb una atenció sanitària de qualitat i integral, en el marc de les mesures de gestió promogudes per l’autoritat sanitària del país.


LÍNIES D'ACTUACIÓ

  • Projecte Sistemes d’Informació de Personal i integració amb l’ERP Corporatiu.
  • Disseny i implementació d’Indicadors de Personal.
  • Aplicació model de Desenvolupament professional grup 1 Nivell D, tancant-se així el recorregut establert en el conveni col·lectiu.
  • Recepció i plantejament de futur respecte a l’Auditoria de Prevenció.


ACTIVITAT

ADMINISTRACIÓ DE PERSONAL

Actuació Total 2011 Variació
'11 & '10
Vinculació (contractes, pactes i canvis plaça) 9.987 -28,65%
Modificacions vinculació (excedències, permisos i reduccions horàries) 387 +10,57%
Nòmines anuals 57.704 -9,02%
Certificacions 1.747 +7,31%

PREVENCIÓ

  Quantificació
Assoliment de l'activitat preventiva 65%
Actuacions assistencials a professionals 6.766

FORMACIÓ CONTINUADA

  2011
Total accions de formació 59
Total grups de formació 98
Total grups bonificats FORCEM 71
Hores totals formació en aula 27.889
Hores totals formació en línia 200
Total assistències al pla institucional (PIF) 2.110
Total persones físiques formades 1.391
Índex formació PIF s/plantilla autoritzada 40%


NOVES INCORPORACIONS ALS NIVELLS DE DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL

Nivell
GP1
GP2
N-A
34
50
N-B
10
33
N-C
7
19
N-D
49
-


INCORPORACIONS AL SISTEMA D'INCENTIVACIÓ I PROMOCIÓ DELS GRUPS 3 AL 7

Nivell
GP 3 al 7
N-A
96
N-B
-
N-C
-


PROJECTES EN CURS

Projecte Sistemes d'Informació

  • Implementació dels nous programaris informàtics -Gestió del Temps de Treball (GTT) i PeopleNet (PN)- a l’entorn de test i validació de les seves funcionalitats per garantir el seu correcte funcionament.
  • Preparació i planificació de la seva posada en marxa en l’entorn de producció, quan els productes compleixin els requeriments peticionats per la Corporació.

Indicadors de Personal

  • Disseny i implementació d’Indicadors que ens permetin fer un seguiment sistemàtic de l’acompliment de les mesures per a la contenció del dèficit públic (mesures de gestió) pel que fa al capítol de Personal.
Sistema de gestió per a la Prevenció a la Corporació

  • Planificació de les accions corresponents per a l’assoliment de la modificació de les inadequacions majors, evidenciades mitjançant l’Auditoria Reglamentaria del sistema de Prevenció.
  • Gestió de la modificació, a partir de gener del 2012 (comunicació a la representació social, tancament de circuits amb la Mútua d’Accidents i comunicació als professionals) de l’atenció corresponent als professionals de les contingències professionals (accidents de treball i malalties professionals); passar del règim de col·laboració voluntària amb la Seguretat Social (autoassegurament) a l’Atenció mitjançant la Mútua d’Accidents de Treball EGARSAT

LÍNIES DE FUTUR

  • Elaboració d’un Quadre de Comandament que incorpori aquells indicadors de personal més rellevants amb l’objectiu de facilitar la presa de decisions directiva.
  • Consolidació del nou sistema informàtic de Personal i projecció/descentralització del programari per a la Gestió del Temps de Treball (GTT) a la resta de l’organització.
  • Elaboració del document funcional de la resta de mòduls informàtics de Personal previstos en la segona fase del projecte de sistemes d’informació: Selecció, Formació, Desenvolupament Professional i Prevenció.
  • Elaborar el Plan d’Autoprotecció dels diferents edificis de la Corporació (CSPT I UDIAT), d’acord amb allò establert en el Decret 82/2010 de la Generalitat de Catalunya.
  • Promoure els treballs de  la taula tècnica corresponent per a l’establiment dels criteris d’accés i avaluació del desenvolupament professionals del Grup  2, al Nivell D de Desenvolupament Professional.
  • Promoure la incorporació de metodologies d’e-learning per a la formació continuada dels professionals de la Corporació, amb l’objectiu d’arribar al màxim nombre de professionals amb el menor temps possible. Iniciant l’experiència amb l’acció formativa en Prevenció de Riscos Laborals en modalitat @learning i plataforma Moodle, mitjançant el treball conjunt entre el Servei de Prevenció, el Departament de Formació i el Centre de Serveis d’Informàtica.