Presentació > Informe de la Direcció General


Joan Antoni Gallego- Director general

El primer fet rellevant de 2011 per a la Corporació Sanitària Parc Taulí va ser el relleu de la responsabilitat de la direcció general. Després de 9 anys al capdavant de la gestió d’aquesta gran institució sanitària, la doctora Helena Ris va decidir encetar una nova etapa professional, deixant aquí el llistó ben alt. Com va reconèixer el propi Consell de Govern en el seu comiat, Ris va donar un impuls assistencial, estratègic i estructural a la Corporació, fins a posicionar-la com una de les entitats capdavanteres tant en matèria sanitària, sociosanitària, social, com també de docència, recerca i innovació.

Tot i les dificultats que han envoltat i envolten aquests temps, vull expressar que com a director general mantinc intactes la il·lusió i les energies amb què vaig assumir aquest repte, així com la meva total confiança en el gran equip de professionals que cada dia fan possible assolir els objectius d’enfortiment i consolidació de la institució en totes les seves vessants.

El 2011 ha estat, per a la sanitat catalana en general, un any marcat per les extraordinàries mesures d’ajustament del Departament de Salut i les conseqüents accions que s’han portat a terme a les diferents institucions per fer-hi front. En aquest marc, a la Corporació Sanitària Parc Taulí en particular vull reiterar el meu agraïment vers l’exercici de responsabilitat dels comitès d’empresa de CSPT i d’UDIAT, amb qui varem arribar a un consens el menys lesiu possible per a l’interès col·lectiu de professionals, usuaris i entorn, davant la necessitat d’haver d’assolir una important reducció pressupostària. Posteriorment, varem ser un model a seguir per altres institucions catalanes.

En aquest Informe Anual, que recull les dades de 2011, es constata com l’activitat general dels diferents centres i serveis ha estat inferior a la de l’any anterior. Malgrat l’obligat ajust en molts dispositius i àmbits, podem dir que els resultats han estat positius i s’ha pogut assolir l’activitat compromesa amb el Servei Català de la Salut (CatSalut). Gràcies, un cop més, a l’esforç col·lectiu de tots els professionals. L’Informe també recull els projectes de futur que ens ocupen i ens ocuparan els propers temps, i que encarem amb dedicació i il·lusió.

En aquest context, ens enorgulleix haver rebut quatre guardons TOP 20 2011, situant-nos com el segon centre de tot l’Estat que ha rebut més TOP en els anys d’història d’aquest programa, amb 17 reconeixements atorgats des dels inicis d’aquests premis. El programa Hospitals TOP 20 és un procés d’avaluació basat en una sèrie d’indicadors de qualitat assistencial, funcionament i eficiència, en la qual es reconeix la tasca dels hospitals que, treballant sota condicions similars als de la resta de participants, obtenen els millors resultats.

Ara, mantenim el nostre objectiu permanent de mantenir la qualitat assistencial, de rebaixar les llistes d’espera i de poder continuar complint amb la nostra activitat amb el pressupost assignat, sense incórrer en dèficits que a la sanitat catalana en general, i al Parc Taulí en particular, no ens podem permetre en aquests moments.