Comitè Institucional de Recerca i Innovació (CIRI)

10

Reunions ordinàries

10

Documents institucionals revisats i aprovats

1

Noves incorporacions

Comitè que assessora directament a la Direcció de Recerca i Innovació de la Fundació en el desenvolupament de les seves funcions.

Els membres del CIRI són designats per la Direcció de l’I3PT a proposta del mateix CIRI, essent un mínim de 16 i un màxim de 20 membres interns considerant a la Presidència i a la Secretaria Tècnica. Els membres del CIRI pertanyen a l’I3PT, havent de tenir representació de les àrees prioritàries de l’I3PT i d’estar compost per diferents tipus de perfil investigador, incloent personal predoc i personal clínic en residència. El CIRI ha d’incorporar als responsables d’innovació, formació i qualitat de l’institut.

Funcions principals

  • Assessorar i donar suport a la direcció de recerca i innovació per a la creació d’accions estratègiques en matèria de recerca i innovació d’excel·lència.
  • Participar en la definició i la supervisió de la documentació i normativa institucional: programa intramural, Pla Científic Cooperatiu, etc.
  • Re-acreditació dels grups de recerca I3PT.
  • Seguiment de les activitats vinculades al pla estratègic, garantir que les accions tinguin visibilitat i garanteixin el benestar de la població.
  • Fomentar la promoció de les accions entre els diversos estaments i professions sanitàries.
  • Discussió de necessitats conjuntes: formació, serveis, RRHH comuns.
  • Detecció de línies estratègiques i col·laboracions estratègiques.
  • Identificar punts de millora en la gestió de l’I3PT juntament amb la direcció de l’Institut.

Destacats

Objectius científics

  • Revisió objectius científics 2022:
    • Presentar i aconseguir l’acreditació de l’ISCIII – assolit
    • Incrementar personal investigador a dedicació completa – en procés
    • Incrementar la participació ciutadana – en procés
    • Ideació de la unitat de suport a la investigación clínica – en procés
    • Potenciar la ciencia de dades: formació i recursos específics – assolit
    • Incrementar qualitat de les publicacions – assolit
  • S’estableixen nous objectius per 2023-2024
    • Incrementar el nombre de personal investigador amb dedicació completa (no suport): predoc, postdoc i inv. establerts.
    • Incrementar la participació ciutadana.
    • Incrementar les publicacions de qualitat (més Q1).
    • Definir l’estratègia de mecenatge per recerca i innovació.
    • Ideació d’una unitat d’assajos de fase I, i definir l’estratègia per teràpies avançades en un futur.

Canvis en grups de recerca

  • Nomenaments dels investigadors emèrits Dr. Joaquim Oristrell i Dr. Rafael Fernández.
  • Reconeixement de 4 co-responsables de grups de recerca: Dr. Joan Calvet (grup A8G2), Dra. Itziar Montalvo (grup A3G6), Dra. Elsa Dalmau (grup A1G4) i Dr. Òscar Quijada (grup A8G1).
    • Acreditació de 2 nous grups de recerca: Grup A7G8 i Grup A8G5.
    • Reacreditació de 3 grups de recerca: Grup A9G4, Grup A7G1, Grup A7G4.
  • Tancament del grup A7G6.

Altres

  • Aprovació canvi PCC per inclouore les àrees transversals “Dades i innovació tecnológica en salut” i “Ciències òmiques”.
  • Revisió del Programa intramural de finançament de recerca de l’I3PT: (i) Avaluació execució de beques Taulí — Modificació bases beques Taulí per millorar competitivitat dels projectes finançats. (ii) 2 categories intensificació. (iii) Creació de 2 nous ajuts reconeixement de publicacions i tesi doctoral – participació en l’avaluació.

Comitè d'Ètica de la Investigació (CEI/CEIm)

21

Sessions

143

Estudis experimentals revisats i aprovats

358

Projectes nous registrats

61

Assaigs clínics amb medicaments avaluats com a CEIm

El Comitè d’Ètica d’Investigació amb medicaments (CEIm) del Parc Taulí és un dels més actius a nivell nacional avaluant estudis.

Va ser acreditat per primera vegada l’any 1994 i treballa sota els procediments normalitzats per la normativa d’assaigs clínics amb medicaments i productes sanitaris (RD 1090/2015 de 4 de Desembre).

També compta amb l’acreditació de The Office For Human Research Protections del United States Department of Health and Human Services.

Funcions principals

Destacats

  • Supervisió i control de la recerca amb medicaments i productes sanitaris, biomèdics i mostres biològiques.
  • Avaluar de forma ètica i metodològica els assaigs clínics amb medicaments i productes sanitaris, els estudis observacionals amb medicaments i les mostres o dades humanes.
  • 4a posició a nivell estatal (3a catalana) per l’activitat en avaluació de projectes. Veure notícia. 

Projectes presentats al CEIm

Comitè Assessor Científic (CAC)

1

Reunions ordinàries

9

Documents i procediments revisats

3

Recomanacions de millora

El Comitè Assessor Científic (CAC) és un òrgan consultiu i assessor de l’activitat de recerca i innovació del Parc Taulí. En formen part persones de reconegut prestigi nacional i internacional en les àrees de coneixement que es consideren imprescindibles per a la recerca i la innovació en biomedicina que es desenvolupen al Parc Taulí.

Els seus membres representen a diversos sectors de la societat, tant de l’àmbit públic com del privat, en diferents camps com la gestió de la investigació, la propietat intel·lectual, la ciència i l’empresa.

Funcions principals

Destacats

  • Emetre opinió i valoració sobre els projectes que es desenvolupen al Parc Taulí.
  • Identificar oportunitats de negoci dels projectes.
  • Identificar oportunitats de negoci externes per proposar projectes a nivell intern.
  • Identificar possibles partners amb qui establir aliances estratègiques per al finançament, desenvolupament o comercialització de projecte i dels seus resultats.
  • Aportar valor i legitimitat al treball desenvolupat en R+D+I al Parc Taulí, per tal d’incrementar la seva eficiència i productivitat.
  • Avaluació de 3 grups de recerca:
    • Obesitat i síndrome de Prader-Willi. IP: Assumpta Caixàs.
    • Malaltia inflamatòria intestinal, malaltia hepàtica i Helicobacter pylori. IP: Xavier Calvet.
    • Malaltia inflamatòria articular, metabolisme ossi i malalties autoimmunes. IPs: Jordi Gratacós i Joan Calvet.

Comitè de Qualitat

1

Sessions

Comitè que vetlla pel compliment del Pla de Qualitat aprovat pel Patronat. Actua com a òrgan assessor de la Direcció i està format per representants de totes les comissions de l’Institut que estan duent a terme algun pla d’acció de les temàtiques que porten, i així tenir una visió global dels plans de millora que hi ha oberts a l’Institut.

Funcions principals

Destacats

  • Dissenyar, implementar i fer seguiment del Pla de Qualitat de l’Institut.
  • Elaborar i actualitzar les normes de funcionament.
  • Aprovar els objectius de qualitat del període corresponent.
  • Definir i posar en marxa les accions necessàries per a l’avaluació, anàlisi i seguiment de les actuacions derivades del Pla de Qualitat.
  • Proposar i fer seguiment de les avaluacions i acreditacions.
  • Avaluació i seguiment dels indicadors de l’Institut.
  • Aprovar la Revisió del Sistema per la Direcció.
  • Aprovació de la Revisió del Sistema per la Direcció de l’exercici 2023 (RSD), que inclou:
    • L’avaluació de l’estat dels plans d’acció institucionals (Pla de Formació, Pla de Transferència i Traducció, Pla Científic Cooperatiu, Pla de Tutela, Pla d’Integració, Pla de Qualitat, Pla de Comunicació, Pla de Transformació Digital, Pla de Participació Ciutadana i Pla d’Igualtat)
    • L’avaluació de la vigència de les polítiques de R+D+I, RRI i la política de ciència oberta
    • El seguiment de les accions de millora suggerides per l’Institut de Recerca Sanitària Carlos III, després de l’auditoria d’acreditació del 2022
  • Aprovació dels objectius de gestió de qualitat per al període 2024 i es van presentar els avenços dels diferents plans d’acció corporatius (pla d’acció d’igualtat i salut laboral).

Comitè HRS4R

-

Sessions

El segell Human Resources Strategy for Researchers certifica que l’Institut compleix amb els principis de la Comissió Europea per a la contractació de personal investigador, i que vetlla per al desenvolupament professional, estabilitat laboral i remuneració justa del seu personal.

Funcions principals

Destacats

  • Seguiment i avaluació de les accions recollides en el Pla d’Acció.
  • Vetllar per assegurar uns processos de selecció de personal transparents i oberts.
  • Facilitar la comunicació amb el personal de l’Institut per tal de millorar les accions associades al Pla.
  • Vetllar per la visibilitat nacional i internacional de l’institut com una institució de recerca amb igualtat d’oportunitats, integritat ètica i equilibri laboral.
  • Revisió interna sobre l’estat d’implementació del Pla d’Acció que es va presentar a la Comissió Europea el 2020, dins del procés per mantenir el segell internacional de recursos humans (HRS4R). Aquest Pla d’Acció inicialment incloïa 20 accions, de les quals 16 han estat implementades en un 90%.
  • Amb la finalitat de continuar integrant els principis de la Carta i el Codi per a la contractació del personal investigador, definits per la Comissió Europea, el grup de treball va revisar la pertinència del Pla d’Acció i va proposar 10 noves accions necessàries per millorar les condicions laborals del personal investigador de  l’I3PT.
  • La Comissió Europea va avaluar el nou Pla d’Acció i va emetre un informe confirmant la continuïtat del reconeixement a la Institució per la seva adherència als principis de la Carta i el Codi. A més, el comitè avaluador va emetre una sèrie de recomanacions i suggeriments d’obligat compliment que la Institució haurà d’abordar per renovar el segell HRS4R el 2026.

Comissió d'Igualtat

4

Sessions ordinàries

9

Sessions de treball

Constituït el 31 de maig del 2017 per donar compliment als aspectes recollits a la llei 3/2007 (igualtat efectiva de dones i homes) i la llei 17/2015 (igualtat catalana).

La Comissió d’Igualtat és paritària i està formada per tres persones membres de la representació social, tres persones membres representants de l’empresa i una agent d’igualtat. Tots els membres tenen formació en matèria d’igualtat.

Funcions principals

Destacats

  • Elaboració del Reglament de funcionament de la Comissió.
  • Comissió negociadora de la diagnosi i elaboració del Pla d’Igualtat, d’acord amb les exigències legalment establertes.
  • Avaluació i seguiment de la implantació del Pla d’Igualtat
  • Avaluació del Pla d’Igualtat 2017-2020.
  • Adhesió a la Carta Hipàtia d’Alexandria.
    • Participació en el grup de treball per a l’elaboració d’una guia pràctica d’inclusió de perspectiva de gènere en la recerca liderat per AQuAS.
  • Estudi de bretxa salarial.
  • Diagnosi i elaboració del II Pla d’Igualtat 2022-2025.
Preferències de privacitat

Quan visites el nostre lloc web, el teu navegador pot emmagatzemar informació de serveis específics, normalment en forma de cookies. Aquí pots canviar les teves preferències de privacitat. Cal tenir en compte que el bloqueig d’alguns tipus de cookies pot afectar la teva experiència al nostre lloc web i als serveis que oferim.

Activar / desactivar el codi de seguiment de Google Analytics
Activar / desactivar Google Fonts
Activar / desactivar Google Maps
Activar / desactivar el vídeos incrustats
Aquest lloc web utilitza cookies, principalment de serveis de tercers. Pots editar les teves preferències de privacitat i/o acceptar l'ús de les cookies.