Guanyador del premi e-dea SALUD

Fundació Pfizer i Parc Taulí premien un projecte que analitza i avalua les opinions i expectatives dels usuaris de l’Hospital mitjançant tecnologies d’intel·ligència artificial

Fundació Pfizer i Parc Taulí premien un projecte que analitza i avalua les opinions i expectatives dels usuaris de l’Hospital mitjançant tecnologies d’intel·ligència artificial 1080 608 Actualitat Parc Taulí

Es tracta d'un sistema que utilitza tècniques de processament del llenguatge natural per extreure la informació rellevant dels missatges de veu dels usuaris. El guanyador rep un premi de 1.500 €, una beca a Boston de la mà de Richi Foundation, i tindrà l'oportunitat de dur a terme el seu projecte a l'hospital

La proposta de la startup Pixelabs ha estat guanyadora de la tercera edició del Desafiament e-Dea Salut, organitzat per la Fundació Pfizer de la mà del Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell (Barcelona) i amb la col·laboració de Richi Foundation. El projecte guanyador es basa en tecnologies d'intel·ligència artificial (IA) que permeten analitzar i avaluar les opinions i expectatives dels usuaris de l'Hospital, tant pacients com els seus acompanyants.

A més de rebre un premi en metàl·lic de 1.500€ i optar a una beca per a una estada en el programa d'immersió per a emprenedors que la institució Richi Foundation organitza a Boston durant tres setmanes, després d'aquest programa, l'equip guanyador tindrà l'oportunitat de continuar treballant per posar en marxa la seva iniciativa a l'hospital.

La startup guanyadora ha proposat un sistema perquè els usuaris deixin els seus suggeriments a través de missatges de veu, ja sigui mitjançant una app, missatge de veu o trucada telefònica. A partir d'aquí, utilitza tècniques de processament del llenguatge natural per extreure la informació rellevant d'aquest missatge, atès que segons ha indicat Carlos Sangüesa, responsable d'aquest projecte a Pixelabs, “la veu és la manera més natural i menys intrusiva en la qual una persona expressa les seves opinions”.

“Per a nosaltres aquest projecte és de gran importància. L'opinió dels nostres pacients ha d'adquirir més rellevància, tant per conèixer aquelles coses que fem bé com les que hem de millorar. Disposar d'un mètode accessible per a l'usuari, amb un mecanisme d'interpretació que ens permeti extreure fàcilment la informació més important ens serà molt útil per escoltar-los, aspecte imprescindible per als centres sanitaris”, manifesta el director general del Parc Taulí, Joan Martí.

Procés d’immersió

Per poder desenvolupar les seves propostes, tant el guanyador com els finalistes van tenir l'oportunitat de participar en un programa d'immersió de dos dies en l'entorn real de l'hospital, seguint la metodologia design thinking per testar les seves idees i conèixer millor les necessitats dels pacients i del propi centre.

“Participar en el repte ha estat una experiència molt enriquidora. Sobretot la immersió a l'Hospital Parc Taulí, que ens va permetre entendre el dia a dia dels pacients, aterrar la proposta inicial i desenvolupar una solució que s'adapta a les seves necessitats i que permet a l'hospital gestionar d'una manera senzilla les seves opinions i suggeriments per poder reaccionar d'una manera més efectiva”, ha explicat el representant de Pixelabs.
Per la seva part, Ángel Alba, director executiu de Innolandia, qui va participar com a dinamitzador d'aquesta fase del desafiament, ha detallat que l'objectiu de la immersió era “veure el món amb els ulls del pacient i generar i dissenyar solucions innovadores per a ells”. Els finalistes de e-Dea Salut van aprofundir en l'experiència del pacient en l'àrea de l'Hospital de Dia d'Oncologia, identificant oportunitats d'innovació i adaptant les seves tecnologies per dissenyar solucions a mesura de l'hospital.

Impuls als projectes innovadors

Després de mostrar el seu agraïment a l'Hospital Parc Taulí i a la Fundació Pfizer i donar l'enhorabona a la resta de finalistes, Sangüesa ha afegit que, per a una empresa com Pixelabs, “per a la qual la innovació no és una opció, sinó que forma part del seu ADN, guanyar el desafiament e-Dea Salut 2019 de la Fundació Pfizer és un reconeixement a l'esforç i, sobretot, un al·licient i un impuls per seguir en aquesta línia innovadora”.

A més de Pixelabs, les altres startups finalistes han estat e-ProcessMed i Emotion Research Lab. Quant a la primera, la seva solució buscava empoderar el pacient i rebre una retro-alimentació de les seves sensacions i experiències, mitjançant una eina per a telèfons intel·ligents o tablets. Pel que fa a la segona, consistia en una aplicació per mesurar en temps real les emocions dels pacients com a element clau de la seva experiència en l'entorn hospitalari a través d'una app offline/online que acompanya al pacient en una tablet o dispositiu mòbil.

Sergio Rodríguez, president de la Fundació Pfizer, ha agraït l'esforç i dedicació dels participants i ha destacat que aquest programa és una iniciativa completament alineada amb l'orientació estratègica de la Fundació cap a la innovació. “Des de la Fundació Pfizer volem oferir suport a l'emprenedoria i potenciar les noves tecnologies com a eina per avançar cap a una millor assistència sanitària, sempre en benefici tant de professionals sanitaris com, per descomptat, de pacients”, ha assenyalat.

En aquest sentit, Rodríguez ha recordat que “amb models de col·laboració com aquest, mitjançant el suport a emprenedors i el foment d'un ecosistema innovador, podrem ser més àgils a l'hora de donar resposta a les necessitats reals dels pacients i millorar els resultats de salut”.
 

Guanyador del premi e-dea SALUD

Finalista del premi e-dea SALUD
Finalista del premo e-dea SALUD

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Preferències de privacitat

Quan visites el nostre lloc web, el teu navegador pot emmagatzemar informació de serveis específics, normalment en forma de cookies. Aquí pots canviar les teves preferències de privacitat. Cal tenir en compte que el bloqueig d’alguns tipus de cookies pot afectar la teva experiència al nostre lloc web i als serveis que oferim.

Activar / desactivar el codi de seguiment de Google Analytics
Activar / desactivar Google Fonts
Activar / desactivar Google Maps
Activar / desactivar el vídeos incrustats
Aquest lloc web utilitza cookies, principalment de serveis de tercers. Pots editar les teves preferències de privacitat i/o acceptar l'ús de les cookies.