El Parc Taulí estrena un compte de Whatsapp com a eina de comunicació directa amb les famílies de pacients hospitalitzats en situació de restricció de visites

El Parc Taulí estrena un compte de Whatsapp com a eina de comunicació directa amb les famílies de pacients hospitalitzats en situació de restricció de visites 1080 705 Actualitat Parc Taulí

El servei “UAC aprop” funciona, des d’avui, de 9 a 22 h de dilluns a diumenge amb resposta immediata. Davant les restriccions de visites, l’objectiu és millorar l’accessibilitat dels familiars a la informació relacionada amb l’estada hospitalària. El servei no substitueix la informació telefònica dels professionals assistencials a les famílies, ni les videotrucades que es fan des de Treball Social.

La Unitat d’Atenció al Ciutadà (UAC) del Parc Taulí estrena avui el servei “UAC aprop”, a disposició de les famílies dels pacients hospitalitzats en situació de restricció de visites, per tal que aquests tinguin un servei de comunicació i mediació directa davant els dubtes o consultes que puguin tenir en relació amb l’estada hospitalària del seu familiar.

Amb això, es vol donar resposta a les dificultats de comunicació i accessibilitat que es poden produir en les circumstàncies excepcionals que estem vivint, i amb l’objectiu que els familiars que no poden accedir a l’hospital visquin aquests moments amb la màxima tranquil·litat possible. Actualment, al Parc Taulí estan restringides les visites a tots els pacients ingressats, a excepció dels Serveis de Pediatria, Salut Mental i UCI/Semicrítics, cadascun dels quals té els seus horaris i règim de visites propis.

Així, els familiars dels pacients que quedin ingressats a hospitalització, i també els dels pacients a Urgències pendents d’assignació de llit, rebran per sms un número de telèfon al qual es podran adreçar mitjançant el servei de missatgeria de Whatsapp, entre les 9 i les 22 h, de dilluns a diumenge. Aquesta notificació s’enviarà exclusivament al contacte designat pel propi pacient al moment de l’ingrés, i que serà l’únic autoritzat per aquesta interlocució.

Els professionals de la UAC que atenen el servei podran donar resposta directa a les consultes rebudes de caràcter no assistencial, com ara les relacionades amb l’alta, els tràmits administratius o la custòdia d’objectes personals, entre d’altres. Les consultes que siguin de caràcter assistencial seran traslladades als equips corresponents, i es farà el seguiment de la resolució de les mateixes.

Des de la UAC es vol posar de relleu que, en cap cas, aquest servei substitueix el contacte habitual d’informació directa telefònica dels equips assistencials a les famílies. D’altra banda, els professionals de Treball Social segueixen sent els referents de les videotrucades que es fan entre les pacients que no tenen mitjans propis de comunicació i les seves famílies, i que es realitzen amb les periodicitats pactades en cada cas.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Preferències de privacitat

Quan visites el nostre lloc web, el teu navegador pot emmagatzemar informació de serveis específics, normalment en forma de cookies. Aquí pots canviar les teves preferències de privacitat. Cal tenir en compte que el bloqueig d’alguns tipus de cookies pot afectar la teva experiència al nostre lloc web i als serveis que oferim.

Activar / desactivar el codi de seguiment de Google Analytics
Activar / desactivar Google Fonts
Activar / desactivar Google Maps
Activar / desactivar el vídeos incrustats
Aquest lloc web utilitza cookies, principalment de serveis de tercers. Pots editar les teves preferències de privacitat i/o acceptar l'ús de les cookies.