Salut desplega la gestió de les baixes per ingrés hospitalari després de l’èxit de la prova pilot desenvolupada al Parc Taulí
- Posted In:
- Notícia
- no comments
El Parc Tauli va iniciar el passat mes de febrer la prova pilot de gestió de les incapacitats temporals (IT) per ingrés hospitalari. Aquesta prova pilot, de dos mesos de durada, forma part del marc del Pla d’Enfortiment i Transformació de l’Atenció Primària i Comunitària, i s’ha dissenyat des del Parc Taulí en col·laboració amb l’Atenció Primària.
El Departament de Salut va presentar ahir en roda de premsa el desplegament de la gestió de les incapacitats temporals (IT) generades per ingrés hospitalari des del propi hospital, amb l’objectiu de desburocratitzar la gestió de les IT a l’atenció primària. La mesura la va anunciar ahir el conseller de Salut, Josep Maria Argimon qui va destacar que es tracta d’una iniciativa “pionera, automatitzada i que permet fer la vida més fàcil”. La roda de premsa va comptar amb la presència de la directora de Gestió de pacients i Atenció ciutadana del Parc Taulí, Pilar Doretto, i de la directora d’Organització Digital, Anna Benavent.
La gestió de les incapacitats temporals les realitza el personal administratiu de Gestió de Pacients mitjançant un aplicació web dissenyada per la Direcció d’Organització Digital. Aquest tràmit no implica cap tasca addicional per al personal assistencial, tot i que a les incapacitats trameses hi constarà el nom del facultatiu referent de l’atenció al pacient. Durant els tres mesos de prova pilot a l’Hospital Parc Taulí s’han generat més de 400 IT des de l’hospital i 66 primers comunicats, també generats automàticament des de l’hospital
Pilar Doretto va destacar a la roda de premsa que “la prova pilot ha finalitzat amb una valoració positiva per part dels professionals i la ciutadania”. La prova pilot s’ha realitzat amb una plataforma de gestió de baixes desenvolupada per la Direcció d’Organització Digital del Parc Taulí, com a hospital de referència de la zona, i ha implicat l’Atenció Primària i Comunitària de 19 equips d’atenció primària, el propi Hospital, l’ICAM i el Servei Català de la Salut. En aquest sentit, Anna Benavent assenyala que “la plataforma es pot desplegar i integrar als sistemes d’informació dels centres sanitaris pel fet d’estar dissenyada de forma escalable, interoperable i sense cost de llicència.” El desplegament s’implantarà en 57 hospitals i s’integrarà en 22 sistemes d’informació diferents.
Leave a Reply