Màster en Al·lèrgia, Immunologia i Pneumologia Pediàtriques
Presentació
El Màster en Al·lèrgia, Immunologia i Pneumologia Pediàtriques va dirigit a metges especialistes en Pediatria, amb la finalitat d’adquirir la formació en Pneumo-al·lèrgia pediàtrica. L’objectiu és capacitar aquests professionals, des del punt de vista professional, acadèmic i de recerca i dotar-los de les eines per a diagnosticar i tractar les malalties pneumològiques, al·lèrgiques i immunològiques. Ocuparà un lloc acadèmic i professional que avui està buit en el nostre país.
La Unitat d’Al·lèrgia, Immunologia i Pneumologia pediàtrica està ubicada al Servei de Medicina Pediàtrica de l’Hospital de Sabadell, Corporació Universitària Parc Taulí. És una unitat equipada amb tots els requisits, processos i circuits necessaris per a realitzar docència, amb experiència en recerca i docència.
Les patologies pediàtriques respiratòries, al·lèrgiques i immunològiques són un motiu molt freqüent de consulta. Aquestes tres àrees de coneixement estan molt encreuades. L’oportunitat de realitzar un màster que inclou aquestes tres matèries en l’edat pediàtrica, des del punt de vista acadèmic i assistencial dóna una visió moderna i única de la realitat i de la globalitat d’aquestes patologies.
Sortides professionals
La patologia respiratòria és molt prevalent en l’edat pediàtrica, sent un motiu molt freqüent de consulta. El professional format en aquest màster podrà treballar en molts àmbits:
– Serveis de pediatria amb Unitat de Pneumologia i Al·lèrgia Pediàtriques
– Unitats de Fibrosi Quística
– Centres d’Atenció Primària i consultes privades on es necessitin metges pediatres capacitats per al diagnòstic, tractament i seguiment de la patologia respiratòria, al·lèrgica i immunològica en edat pediàtrica.
Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Admissió
Sol·licita l’admissió al programa: Inscriu-te!
El procés d’admissió serveix per a comprovar que tots els alumnes compleixen els requisits del programa i garantir un ambient de treball óptim. Per a sol·licitar l’admissió, has d’inscriure’t.
Lloc per a la inscripció
Institut Universitari Fundació Parc Taulí, Sabadell (Barcelona)
Requisits d’accés
Llicenciatura en Medicina amb especialitat de Pediatria.
Criteris de selecció
– Currículum personal i professional.
– Examen test sobre un temari de l’especialitat de Pediatria.
– Entrevista personal.
Matrícula
La matrícula serveix per formalitzar el teu ingrés al programa i atorgar-te els drets al títol o certificat corresponent en la mesura en que el superis. Una vegada rebis la notificació d’admissió, podràs matricular-te en els terminis que t’indiqui la direcció del programa.
Lloc de matrícula
Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí (Sabadell)
Preu
7.920 €
Crèdits
120 ECTS
Pla d’estudis
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Atenció al pacient ambulatori amb patologia al·lèrigca, respiratòria i/o immunològica | 12 ECTS | Obligatòria |
Atenció al pacient hospitalitzat amb patologia al.lèrgica, respiratòria i/o immunològica | 12 ECTS | Obligatòria |
Atenció al pacient ingressat a Hospital de dia amb patologia al.lèrgica, respiratòria i/o immunològica | 12 ECTS | Obligatòria |
Funcionalisme respiratori | 12 ECTS | Obligatòria |
Proves diagnòstiques en al.lèrgia. Indicació i interpretació | 10 ECTS | Obligatòria |
Programa teòric | 10 ECTS | Obligatòria |
Estudi de la inflamació i la infecció respiratòria | 6 ECTS | Obligatòria |
Infecció de l’aparell respiratori: Diagnòstic microbiològic, Diagnòstic immunol.lògic | 6 ECTS | Obligatòria |
Diagnòstic de malalties genètiques | 6 ECTS | Obligatòria |
Fibrobroncoscòpia flexible pediàtrica | 6 ECTS | Obligatòria |
Diagnòstic per la imatge | 6 ECTS | Obligatòria |
Laboratori de la son | 6 ECTS | Obligatòria |
Comunicació científica: oral i escrita | 6 ECTS | Obligatòria |
Treball fi de màster | 10 ECTS | Obligatòria |
Competències bàsiques
– Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d’idees.
– Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d’estudi.
– Que els estudiants siguin capaços d’integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d’una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l’aplicació dels seus coneixements i judicis.
– Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d’una manera clara i sense ambigüitats.
– Que els estudiants tinguin les habilitats d’aprenentatge que els permetin continuar estudiant d’una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
L’alumne de màster amb l’experiència i la capacitació adquirida durant la seva formació, ha de ser capaç de desenvolupar la seva tasca en un Servei de pneumo-al.lèrgia pediàtrica de 3er nivell.
– Identificar, reconèixer ,relacionar, solucionar, revisar i comunicar la patologia clínica derivada dels malalts hospitalitzats i ambulatoris amb patologia pneumològica, al.lèrgica i immunològica, tant aguda com crònica.
– Realitzar la transferència dels nens crònics a les unitats d’adults i/o a les unitats de trasplantament pulmonar i/o unitats de crítics.
– Aplicar, distingir i analitzar les proves diagnòstiques específiques.
– Valorar globalment el pacient pediàtric.
– Participar en unitats multidisciplinàries que comparteixen patologia i inclouen altres àrees de coneixement: cures intensives (intubació, ventilació mecànica invasiva), cardiologia, gastroenterologia, otorrinolaringologia, nutrició i cirurgia pediàtrica.
Competències transversals
– Treballar en equip.
– Buscar informació en l’entorn científic-tècnic.
– Treballar segons una normativa d’ètica professional.
– Gestionar de forma correcta el temps per augmentar el rendiment.
– Planificar la feina d’acord als recursos humans i instrumentals de què disposem.
– Disposar d’habilitats operatives per realitzar les tècniques.
– Prendre decisions, assumint les responsabilitats que poden portar.
– Capacitat per millorar el treball a partir de l’autocrítica.
– Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants de la investigació.
– Esquematitzar l’estructura d’un projecte d’investigació.
– Resoldre problemes metodològics a partir del coneixement dels instruments i eines de treball.
– Aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes
– Demostrar habilitats de treball autònom.
– Exposar i presentar, oralment i per escrit, els resultats de forma clara i precisa
– Comunicar els coneixements.
Títol que s’obté
Màster de Formació Permanent en Al.lèrgia, Immunologia i Pneumologia Pediàtriques
Direcció
Laura Valdesoiro Navarrete
Montserrat Bosque Garcia
Professorat
- Maria Jose Amengual Guedan
- Oscar Asensio De la Cruz
- Andres Baucells De la Peña
- Jordina Belmonte Soler
- Montserrat Bosque Garcia
- Mariana Campos Motamayor
- Antonio Casabella Pernas
- Miguel Casals Andreu
- Raquel Corripio Collado
- Elena Dina
- Yolanda Escamilla Carpintero
- Miguel Garcia Gonzalez
- Cristina Lalmolda Puyol
- Maria Concepcion de Linares Fernandez
- Susana Loureda Perez
- Manuel Lujan Torne
- Maria José Masdeu Margalef
- Conchita Montón Soler
- Valentin Pineda Solas
- Josefa Rivera Lujan
- Pablo Rubinstein Aguñin
- Judith Sanchez Manubens
- Aina Sansa Perna
- Laura Valdesoiro Navarrete
- Andrea Valiente Planas
- Laura Vigil Gimenez
Seu i contacte
Seu del màster
Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí. Universitat Autònoma de Barcelona
Plaça Torre de l’Aigua, s/n
08208 Sabadell (Barcelona)
Contacte
- Secretaria Tècnica: Ester Freixa, efreixa@tauli.cat
- Direcció Acadèmica: Laura Valdesoiro, lvaldesoiro@tauli.cat i Montserrat Bosque, mbosque@tauli.cat