Guia d'hospitalització

Pacients

Pacients

Com he de fer l'ingrés?

  • Si té un ingrés programat, ha de dirigir-se a Admissions d'hospitalització (edifici Taulí, planta baixa) el dia i a l'hora que li han comunicat per telèfon i/o que consten a la carta de citació.
  • Ha de portar el DNI/NIE o passaport i la Targeta Sanitària Individual (TSI) del Servei Català de Salut, o la targeta sanitària de la seva assegurança.
  • Una vegada realitzats els tràmits administratius necessaris, una persona del centre l’acompanyarà a la unitat on ingressarà, on serà rebut i ubicat per l’equip infermer.

Estris d'ús personal i objectes de valor

  • Ha de portar sabatilles (es recomana que siguin tancades), mudes de roba interior, pijama o camisa de dormir, bata, i estris d’higiene personal (pinta, raspall i pasta de dents, màquina d’afaitar).
  • Si porta dentadura postissa, ulleres, audiòfons, etc., tingui cura de no perdre-ho.
  • El centre no es fa responsable dels objectes de valor o dels diners que porti: li aconsellem que els lliuri a la seva família o que els dipositi a la caixa forta de l'hospital. L’equip infermer l'informarà de com fer-ho.

Medicació habitual i al·lèrgies

  • El dia de l’ingrés porti la medicació que pren habitualment per valorar-ne possibles canvis. En el cas que l’hospital no disposi de tots els medicaments que pren a casa, durant l’ingrés haurà de prendre dels seus. Aquests medicaments quedaran sota la custòdia de l’equip infermer i se li retornaran a l’alta.
  • Per la seva seguretat, només haurà de prendre la medicació que li sigui dispensada per la infermera responsable.
  • Cal que informi a l’equip assistencial tant si pren medicació habitual com si pateix algun tipus d’al·lèrgia. No prengui res sense informar a l’equip assistencial.

Silenci i confort

  • El silenci i l'ordre beneficien als pacients ingressats: procuri parlar en veu baixa i no fer soroll.
  • Eviti les converses al passadís; procuri utilitzar les sales d’espera de les unitats.
  • La televisió i la ràdio només es poden fer servir amb auriculars.
  • Per preservar la vostra intimitat i confort durant l’ingrés, és important mantenir la porta de l’habitació tancada.

Seguretat del pacient

  • Quan ingressi li posarem un braçalet identificatiu amb les seves dades; tingui'n cura, l’ha de portar posat durant tota la seva estada.
  • Quan sigui necessari, especialment abans de realitzar alguna prova o tractament, se li preguntarà el seu nom i data del seu naixement per confirmar la seva identitat i evitar d’aquesta manera possibles situacions de risc.
  • És recomanable que utilitzi sabatilles tancades per darrera (sobretot si és major de 65 anys).
  • Convé que faci ús de les baranes del llit i que el mantingui tan baix com sigui possible.

Informació del seu estat clínic

  • Serà informat diàriament sobre el seu estat clínic, així com sempre que hi hagi un canvi en la seva evolució clínica.
  • Davant de qualsevol dubte sobre el seu estat clínic, evolució, medicació i/o tractament que rep, demani quants aclariments cregui oportuns.
  • Aquesta informació se li facilitarà a vostè i a les persones que vostè autoritzi, per preservar el seu dret a la intimitat.
  • L'equip assistencial de la unitat on estigui ingressat l'indicarà l'horari habitual d'informació.

Aliments i àpats

  • Per garantir-li una nutrició adequada, li demanem que mengi només els aliments prescrits per l’equip assistencial.
  • L'hospital disposa d'un protocol de dietes per cobrir les diferents necessitats nutricionals.
  • En cas que tingui una al·lèrgia o intolerància alimentària cal que ho comuniqui a l’equip assistencial per adequar-la a les seves necessitats.
  • Si la seva dieta li ho permet, podrà triar menú entre diferents opcions: 3 opcions a triar per a cadascun dels plats dels tres àpats principals: esmorzar, dinar i sopar.
    • La incorporació del menú electiu s'està fent de manera progressiva per les diferents plantes d'hospitalització.
  • Per motius d'higiene, no guardi cap aliment a l'habitació.

Desplaçament per l'hospital

  • Pot passejar pel passadís de la seva unitat i estar a les sales d’espera.
  • No està permès desplaçar-se fins al vestíbul principal de l’hospital amb bata, pijama i sabatilles.
  • No pot abandonar la unitat d’hospitalització sense l’autorització de l’equip assistencial.

Alta hospitalària

  • L’equip assistencial decidirà i li comunicarà l’alta amb antelació. En el moment de l’alta, li lliurarem l'informe d’alta hospitalària.
  • Procuri deixar lliure l’habitació abans de les 12 h per facilitar l’ingrés d’altres pacients.
  • Si vol marxar de l’hospital sense una autorització de l’equip assistencial, haurà de signar el document d'alta voluntària.
  • Si el seu responsable mèdic ho considera necessari, li prescriurà una ambulància per al trasllat al seu domicili.

Hospitalització a domicili

En algunes situacions, és possible que l’equip assistencial plantegi continuar l’ingrés a domicili.

En aquest cas, serà visitat a casa per professionals de l’hospital i se li facilitarà tota la informació al respecte.

Treball Social

L'Àrea de Treball Social assessora i dóna suport a les persones i famílies amb necessitats socials derivades de la malaltia.

Si necessita que la seva situació hi sigui valorada, pot consultar-ho amb l’equip professional que l'està atenent o poden demanar visita al servei de gestió assistencial. (?QUIN SERVEI ÉS AQUEST, PROGRAMACIÓ?)

Acompanyants

Acompanyants

Horaris de visita

Hospitalització: Edificis Taulí, Frontal Gran Via (planta 2), Albada i VII Centenari

  • Adults:
    • De 9 a 21 h: 2 acompanyants per pacient.
  • Pediatria
    • Les 24 hores del dia, 1 acompanyant per pacient ingressat.
    • De 9 a 21 h: 2 acompanyants per pacient.

Crítics: UCI, UCI Frontal Gran Via, UCCRI i Semicrítics

  • De 7.30 a 8 h
  • De 13 a 15 h
  • De 18 a 19 h
  • De 22.30 a 23 h

Urgències

  • Adults: 1 acompanyant per pacient.
  • Pediatria: 2 acompanyants per pacient.

En cas que es restringeixin les visites en algun moment, l'equip assistencial es posarà en contacte amb el familiar autoritzat pel pacient.

Excepcions a la normativa general de visites

Queden garantides les següents excepcions, independentment que en algun moment es restringeixin les visites a algunes àrees concretes o a totes les unitats d'hospitalització:

 Excepcions a la normativa general de visites
 Es permet SEMPRE la presència d’un acompanyant (cada dia la mateixa persona)Es permeten les visites necessàries segons criteri de l’equip assistencialAddicionalment, es permet una visita puntual
Hospitalització - Pacients amb discapacitat física o intel·lectual o dèficits sensorials severs
- Menors d’edat
- Procés de part
- Situació de final de vida
- Síndromes confusionals agudes / delírium
- Incapacitat per comunicar-se telefònicament
- Pacients post-operats en el mateix dia de la cirurgia
- Sortida d’ingrés a l’àrea de crítics
Crítics - Menors d’edat - Situació de final de vida
- Síndromes confusionals agudes / delírium
- Pacients post-operats en el mateix dia de la cirurgia
Urgències - Pacients perfil Cuida'm
- Pacients en situació de final de vida
- Menors d’edat
- Pacients psiquiàtrics
- Síndromes confusionals aguts / delírium i altres a consideració de l'equip assistencial
 

Silenci i confort

  • El silenci i l'ordre beneficien als pacients ingressats: procuri parlar en veu baixa i no fer soroll.
  • Eviti les converses al passadís i utilitzi les sales d’espera de les unitats.
  • Procuri que les visites siguin curtes pel bé del descans dels pacients.

Pacients en aïllament o amb restricció de visites

  • Alguns pacients han d'estar en aïllament o amb restricció de visites per benefici propi i de la resta de pacients. En aquests casos s’han de complir de forma estricta les recomanacions de l’equip assistencial.

Informació clínica sobre el pacient

  • En compliment de la normativa de protecció de dades personals, i per respecte a la intimitat del pacient, només es facilitarà informació sobre l'estat de salut al propi pacient i a una persona que el pacient hagi autoritzat.

Justificant d'ingrés

  • Justificant d'ingrés - El justificant a familiars i/o acompanyants, mentre es trobi el pacient hospitaltizat, l'heu de tramitar a Recepció (Edifici Taulí, planta baixa).

Mesures d’higiene

  • És important una bona higiene de mans per tal d’evitar infeccions i garantir la seguretat del seu familiar. Pot utilitzar els preparats de base alcohòlica que els trobarà ubicats a l’habitació i als passadissos de l’hospital.
  • Estan prohibides les plantes ornamentals amb terra per evitar infeccions dins de l’espai assistencial.

Informació general

Informació general

Unitat d'Atenció Ciutadana. Agraïments, queixes i suggeriments

La Unitat d'Atenció Ciutadana atén els vostres suggeriments, reclamacions i agraïments amb l’objectiu de millorar la qualitat dels nostres serveis.

Documentació clínica

Drets i deures

Els ciutadans i ciutadanes de Catalunya són assegurats del CatSalut i són titulars d'una sèrie de drets i de deures en matèria de sanitat. El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha elaborat una carta de drets i deures dels ciutadans en relació a la salut i l'atenció sanitària.

Consentiment informat

Determinades actuacions en l’àmbit de la salut requereixen el seu consentiment lliure, i voluntari i conscient. És molt important que entengui tota la informació i que se li aclareixin els dubtes abans de prendre una decisió. Si hi està d’acord, haurà de signar el document de 'Consentiment Informat' en aquells procediments en què sigui necessari. Té dret a revocar-lo deixant constància signada.

Voluntats anticipades (testament vital)

En el document de voluntats anticipades (DVA), també anomenat testament vital, pot deixar constància lliurement, com a pacient, de les instruccions o orientacions a tenir en compte quan es trobi en una situació en què per motius de salut no pugui expressar la vostra voluntat.

Protecció de dades

Donació d’òrgans i teixits

Les necessitats de transfusió de sang i de trasplantament d'òrgans en la nostra societat són molt importants. Tot i els avenços científics i tecnològics, la donació altruista és l’única via d’obtenir aquest bé tant preuat.

En el cas de la donació sanguínia li demanem la seva col·laboració, la de familiars i d’amics, i li informarem on pot acudir a realitzar la donació.

El nostre centre està acreditat per l'extracció d'òrgans per transplantament. Si voleu ser donant comuniqui-ho a l’equip assistencial que us assisteix.

Servei religiós

Conscients de la importància que té la dimensió religiosa per a algunes persones, el Parc Taulí facilita l’exercici d’aquest dret. Així, és garanteix l’accés lliure dels ministres de les diferents confessions sense limitació d’horari i sempre que hi hagi una petició del pacient o dels seus familiars. El Servei d’Atenció al Ciutadà facilita aquest exercici amb coordinació amb les diferents confessions.

Medi ambient

  • Us demanem que respecteu les instal·lacions i ens ajudeu a mantenir-les netes.
  • No llenceu escombraries al wàter ni estireu la cadena sense necessitat.
  • Per tal de fer un bon ús de l’aigua procureu no deixar-vos l’aixeta oberta.
  • Recordeu apagar el llum al sortir del lavabo.
  • L’hospital disposa de diferents punts habilitats de reciclatge de residus.

Hospital sense fum

  • Per respecte a la salut i a les normes establertes per la legislació vigent, no es permet fumar a cap àrea de l'Hospital ni en tot el recinte.

En cas d’emergència

  • Seguiu sempre les indicacions del personal del centre.
     

Altres serveis

Altres serveis

Televisió i telèfon

Les habitacions disposen de línia telefònica i televisió per a cada pacient.

Restauració

Al vestíbul de l’edifici Taulí trobarà un servei d'entrepans i refrigeris.

Màquines dispensadores

Els edificis disposen de màquines dispensadores de begudes i aliments, ubicades al vestíbul i a alguna de les plantes.