Missió
La missió de la Direcció Corporativa d’Economia, Finances i Patrimoni del Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí, és proposar les polítiques econòmiques, financeres i patrimonials del Consorci d’acord amb els plans d’empresa i els objectius institucionals; mantenir i millorar els sistemes d’informació que permetin elaborar, analitzar i facilitar periòdicament la informació econòmica, financera i patrimonial i gestionar i coordinar els procediments administratius i comptables i de control, així com les eines necessàries per rendir comptes externa i internament.
Línies d’actuació
L’exercici 2006 ha tingut com a eixos principals les següents línies d’actuació:
- Monitoritzar el seguiment de les línies mestres establertes en el Pla d'Empresa 2003-2006
- Proposar l’elaboració d’un nou Pla d’Empresa per el període 2006-2009
- Impulsar i coordinar la constitució d’una Agrupació d’Interès Econòmic, amb la finalitat de gestionar el projecte d’una plataforma logística
- Participar en el projecte SICLÓ, en la fase de re-enginyeria de processos, en l’àmbit de la nova aplicació de facturació
- Promoure la gestió integral de la contractació de les assegurances
Activitats
D'acord amb els objectius establerts en les línies d'actuació proposades, s'han dut a terme les següents activitats:
- S’ha elaborat la documentació pertinent per tal d'analitzar i avaluar els resultats obtinguts en el Pla d’Empresa 2003-2006
- S’han donat a conèixer i lliurat als membres del Consell de Direcció les dades i documentació necessària per elaborar una primera proposta del Pla d’Empresa 2006-2009
- S’ha participat en la fase de la implantació del nou model logístic intern
- S’ha participat en l’anàlisi i definició del projecte de l’AIE, l’establiment de les aliances amb els socis participants en el projecte i amb la preparació de tot el necessari per a la constitució jurídica de l’Agrupació que va tenir lloc el 13 de febrer de 2006
- S’han elaborat els Estats Financers i la liquidació pressupostaria corresponent a l’exercici 2005 del Consorci i de totes les empreses de la Corporació, havent estat sotmesos a l’auditoria externa i presentats als respectius Consells d’Administració i al Consell de Govern
- Amb caràcter mensual s’ha realitzat el seguiment pressupostari de l’exercici en curs, de totes les empreses del grup i del seu consolidat, i ha estat presentat periòdicament a la Direcció General, a les Direccions Executives, al Consell de Govern i als Consells d’Administració
- S’han elaborat, amb un format i procediments normalitzats, els pressupostos de despeses, ingressos i inversions de tots els Centres i Empreses de la CSPT, així com les previsions mensuals de tresoreria i el balanç previsional per a l’exercici 2007
- A partir de la nova codificació jerarquitzada dels centres de cost, s’ha elaborat i presentat al Consell de Direcció els resultats de l’exercici 2006 dels Centres de Resultats que composen el Consorci, Hospital de Sabadell, Centre Albada i Centre de Salut Mental
- Amb caràcter mensual es facilita la informació comptable i de gestió per ser incorporada al QCI
- S’han contractat les llicències i la implementació d’un Gestor Documental per a la digitalització de factures, la seva validació des de l’ERP Navision, el tractament de documents d’arxiu i la gestió de la programació de proves de tercers de la UDIAT, el qual entrarà en servei a partir de l’1 de gener de 2007
- S’ha dut a terme el procediment concursal i l’adjudicació per a la cobertura íntegra dels riscos de les diferents entitats que formen la Corporació
Projectes en curs
En finalitzar l'exercici 2006, resten en curs els següents projectes que finalitzaran l’any 2007 i d'altres fins i tot en exercicis successius:
- El projecte SICLÓ tindrà efectes importants en diverses funcionalitats de l’Àrea d’Economia, Finances i Patrimoni, en les que cal destacar la facturació, la comptabilitat analítica i la logística assistencial, afectant transversalment a tots els Centres i Empreses del Grup
- La implementació del nou model logístic, tant pel que fa a la vessant interna com externa, tindrà impacte en els procediments de l’àrea, que s’hi hauran d’adaptar
- Identificar les necessitats funcionals i formular el plec de condicions per treure a concurs públic la contractació dels nous aplicatius informàtics en l’àmbit de la gestió administrativa, econòmica i financera, que substitueixin l’actual plataforma administrativa, econòmica i comptable
- Continuar amb el procés de racionalització i automatització de les tasques administratives
- L’automatització del quadre de comandament econòmic i financer
- El desenvolupament del model de comptabilitat per centres de cost
Línies de futur
- La formació dels professionals en les noves normes internacionals de comptabilitat estàndards i l’adaptació dels plans comptables corresponents
- Incorporar eines informàtiques que a partir dels sistemes d’informació actuals, aportin instruments a la gestió clínica
- Fer-ne el seguiment, analitzar els resultats i potenciar si s’escau, el desenvolupament del projecte de l’Agrupació d’Interès Econòmic en l’àmbit actualment en vigor i en altres que resultin interessants i factibles
|