Informe anual 2006 - Corporació Sanitària Parc Taulí Anar a l'inici Anar a l'inici


Estructura organitzativa > Centres> Atenció Primària Parc Taulí >
Informe 2006
Encarna Ramos Sánchez, directora d'Atenció Primària Parc Taulí


Missió

  • Donar una atenció primària de qualitat a les persones, a les famílies i a la comunitat:

    • Activant la màxima relació amb tots els dispositius que poden estar relacionats, tot fomentant l’autoresponsabilitat del ciutadà amb la seva salut i de l’equip assistencial amb la comunitat.
    • Per oferir una atenció sanitària que aporti benestar i cohesió social.

La població assignada a Can Rull ha estat de 23.947 ciutadans.

Línies d'actuació

Sistemes d’informació

  • Desenvolupament d'un nou producte informàtic per donar millor resposta a les necessitats de pacients i professionals
  • Accés a altres sistemes informàtics per a la millora del continuum assistencial:

CatSalut:
                  RCA (Registre Central d’Assegurats) 
                  SIGIT (Sistema Integral de Gestió d'Incapacitat Temporal)
                  Consells Assessors per a la prescripció farmacèutica
ICS:  
                   Siap-web per a la programació de visites d'especialistes
                   Ecap per al seguiment de les visites del programa d’atenció a la dona

Hospital:
                  Resultats de proves diagnòstiques
                  Analítiques
                  Imatge radiodiagnòstica digitalitzada
                  Informes clínics 
                  Programació i visualització de processos administratius
                  Call-center
                  Intranet corporativa
 
Atenció integrada

  • Coordinació entre hospital i primària per facilitar el treball conjunt i donar una millor resposta al pacient
  • Es disposa dels sistemes d’informació que permeten accedir a tota l'especialitzada virtual
  • Manteniment de la integració del servei de pediatria amb l’hospital pel que fa a l’atenció, formació, docència i recerca
  • Atenció assistencial a Sabadell Gent Gran de la CSPT
  • Atenció assistencial a l’Escola Bellapart
  • Coordinació amb els Programes de Salut, Pre-alt, Detecció Precoç del Càncer, Codi Ictus, Atenció Domiciliària i Dependències
  • Presència dels professionals de Can Rull en els diferents Comitès de la Corporació: Farmàcia, Infeccioses, Ètica, Prevenció de la violència, Guies clíniques, Docència i Formació
  • Elaboració conjunta amb l’especialista de reumatologia i psiquiatria d'un protocol per a l’atenció a la Fibromialgia
  • Coordinació amb Serveis Socials de l’Ajuntament en Atenció domiciliària, Atenció a la infància, Atenció a l'immigrant i altres demandes socials

Atenció al client

  • Manteniment d’una atenció de 10 minuts de promig per a cada visita
  • 2a Avaluació de l’Unitat d’Acollida i Programació amb client simulat
  • Portades a terme les accions de millora detectades en l'enquesta de satisfacció
  • Es dóna resposta des de Can Rull a qualsevol programació externa al centre
  • Centralització de l’activitat burocràtica de la consulta des de la Unitat d’Acollida i Programació.
  • Participació en l’enquesta “Qüestionari d’avaluació de l’Atenció Primària” promogut per l’Institut d’ Estudis de la Salut
  • Call Center per a la programació telefònica de visites
  • Revista “Fer Salut” dirigida a la població de Can Rull i amb la col·laboració dels professionals del Centre

Salut comunitària

  • Coordinació amb l'Ajuntament, escoles, instituts i el Centre Cívic per a la realització d’activitats preventives com vacunacions, alimentació, educació i creixement, campanyes antitabac, sexualitat i activitats formatives
  • Activitats conjuntes amb l’ Ajuntament dirigides a l’ Escola Bressol del barri
  • Centre Dispensador Intercanvi de xeringues des de l’any 2001
  • Participació en mitjans de comunicació i premsa local amb temes de promoció de la salut i prevenció de la malaltia.
  • Coordinació de l’equip de professionals amb les farmàcies de l'Àrea Bàsica de Salut com a agents de Salut
  • Creació d’un  grup de Caminadors dirigits per infermeria per fomentar la vida saludable i la relació interpersonal
  • Tallers específics com obesitat, peu diabètic... per part d’infermeria
  • Atenció odontològica a les escoles i instituts de l'Àrea Bàsica de Salut
  • Consolidació del Programa Salut i Escola a l’ Institut

Objectius empresarials

  • Quadre de Comandament amb objectius i indicadors avaluables
  • Donar resposta als objectius 2006 contractats amb CatSalut
  • Assoliment de la sostenibilitat i viabilitat d'APPT en la gestió del Centre de Salut Can Rull

Activitat assistencial

L’activitat assistèncial del centre s’ha incrementat i modificat en alguns apartats:

  • Augment de les visites a conseqüència de l'increment de la població
  • Han disminuït el nombre de visites mèdiques degut a la reconducció de les visites potenciant el paper de la infermera dins de l’equip assistencial
  • S’han adequat les agendes per donar millor resposta a l’atenció domiciliària
  • Han augmentat les visites de pediatria causat per un increment de la població infantil
  • Les visites d’odontologia també han tingut un increment per l’ augment de la població i la demanda d’aquesta prestació

Docència, formació i recerca

Docència, Formació i Recerca            
2006
Estudiants pregrau i postgrau  sanitaris     
24
Assistències a cursos, jornades i seminaris
118
Hores sessions formacions internes
216
Publicacions científiques i comunicacions 
8
Assistència Congressos
6
Hores activitat no-assistencial per professional 
>100
Actes divulgatius mitjans de comunicació i premsa local
12
Hores assistencials a per Informacions infermeria
264

                                                                                   
Projectes en curs

  • Implementació de un nou sistema informàtic
  • Negociacions per a la derivació d’algunes especialitats al Consorci Hospitalari de Terrassa
  • Ampliar la línia d’actuacions dirigides a la comunitat.

Línies de futur

  • Assolir un sistema d’informació que ens permeti donar resposta eficient a la demanda dels nostres usuaris, tot integrant els diferents professionals que aportin valor afegit.
  • Participar amb noves propostes territorials a l'atenció sanitària integrada de la ciutat de Sabadell.
 
Español - English | Centre de Comunicació - ccc@cspt.es| ©2007 Corporació Sanitària Parc Taulí - www.tauli.cat