Missió
- Donar una atenció primària de qualitat a les persones, a les famílies i a la comunitat:
- Activant la màxima relació amb tots els dispositius que poden estar relacionats, tot fomentant l’autoresponsabilitat del ciutadà amb la seva salut i de l’equip assistencial amb la comunitat.
- Per oferir una atenció sanitària que aporti benestar i cohesió social.
La població assignada a Can Rull ha estat de 23.947 ciutadans.
Línies d'actuació
Sistemes d’informació
-
Desenvolupament d'un nou producte informàtic per donar millor resposta a les necessitats de pacients i professionals
- Accés a altres sistemes informàtics per a la millora del continuum assistencial:
CatSalut:
RCA (Registre Central d’Assegurats)
SIGIT (Sistema Integral de Gestió d'Incapacitat Temporal)
Consells Assessors per a la prescripció farmacèutica
ICS:
Siap-web per a la programació de visites d'especialistes
Ecap per al seguiment de les visites del programa d’atenció a la dona
Hospital:
Resultats de proves diagnòstiques
Analítiques
Imatge radiodiagnòstica digitalitzada
Informes clínics
Programació i visualització de processos administratius
Call-center
Intranet corporativa
Atenció integrada
- Coordinació entre hospital i primària per facilitar el treball conjunt i donar una millor resposta al pacient
- Es disposa dels sistemes d’informació que permeten accedir a tota l'especialitzada virtual
- Manteniment de la integració del servei de pediatria amb l’hospital pel que fa a l’atenció, formació, docència i recerca
- Atenció assistencial a Sabadell Gent Gran de la CSPT
- Atenció assistencial a l’Escola Bellapart
- Coordinació amb els Programes de Salut, Pre-alt, Detecció Precoç del Càncer, Codi Ictus, Atenció Domiciliària i Dependències
- Presència dels professionals de Can Rull en els diferents Comitès de la
Corporació: Farmàcia, Infeccioses, Ètica, Prevenció de la violència, Guies clíniques,
Docència i Formació
- Elaboració conjunta amb l’especialista de reumatologia i psiquiatria d'un protocol per a l’atenció a la Fibromialgia
- Coordinació amb Serveis Socials de l’Ajuntament en Atenció domiciliària,
Atenció a la infància, Atenció a l'immigrant i altres demandes socials
Atenció al client
- Manteniment d’una atenció de 10 minuts de promig per a cada visita
- 2a Avaluació de l’Unitat d’Acollida i Programació amb client simulat
- Portades a terme les accions de millora detectades en l'enquesta de satisfacció
- Es dóna resposta des de Can Rull a qualsevol programació externa al centre
- Centralització de l’activitat burocràtica de la consulta des de la Unitat
d’Acollida i Programació.
- Participació en l’enquesta “Qüestionari d’avaluació de l’Atenció Primària” promogut per l’Institut d’ Estudis de la Salut
- Call Center per a la programació telefònica de visites
- Revista “Fer Salut” dirigida a la població de Can Rull i amb la col·laboració dels professionals del Centre
Salut comunitària
- Coordinació amb l'Ajuntament, escoles, instituts i el Centre Cívic per a la
realització d’activitats preventives com vacunacions, alimentació, educació i creixement, campanyes antitabac, sexualitat i activitats formatives
- Activitats conjuntes amb l’ Ajuntament dirigides a l’ Escola Bressol del barri
- Centre Dispensador Intercanvi de xeringues des de l’any 2001
- Participació en mitjans de comunicació i premsa local amb temes de promoció de la salut i prevenció de la malaltia.
- Coordinació de l’equip de professionals amb les farmàcies de l'Àrea Bàsica de Salut com a agents de Salut
- Creació d’un grup de Caminadors dirigits per infermeria per fomentar la vida saludable i la relació interpersonal
- Tallers específics com obesitat, peu diabètic... per part d’infermeria
- Atenció odontològica a les escoles i instituts de l'Àrea Bàsica de Salut
- Consolidació del Programa Salut i Escola a l’ Institut
Objectius empresarials
- Quadre de Comandament amb objectius i indicadors avaluables
- Donar resposta als objectius 2006 contractats amb CatSalut
- Assoliment de la sostenibilitat i viabilitat d'APPT en la gestió del Centre de Salut Can Rull
Activitat assistencial
L’activitat assistèncial del centre s’ha incrementat i modificat en alguns
apartats:
- Augment de les visites a conseqüència de l'increment de la població
- Han disminuït el nombre de visites mèdiques degut a la reconducció de les visites potenciant el paper de la infermera dins de l’equip assistencial
- S’han adequat les agendes per donar millor resposta a l’atenció domiciliària
- Han augmentat les visites de pediatria causat per un increment de la població infantil
- Les visites d’odontologia també han tingut un increment per l’ augment de la
població i la demanda d’aquesta prestació
Docència, formació i recerca
| Docència, Formació i Recerca |
2006 |
| Estudiants pregrau i postgrau sanitaris |
24 |
| Assistències a cursos, jornades i seminaris |
118 |
| Hores sessions formacions internes |
216 |
| Publicacions científiques i comunicacions |
8 |
| Assistència Congressos |
6 |
| Hores activitat no-assistencial per professional |
>100 |
| Actes divulgatius mitjans de comunicació i premsa local |
12 |
| Hores assistencials a per Informacions infermeria |
264 |
Projectes en curs
- Implementació de un nou sistema informàtic
- Negociacions per a la derivació d’algunes especialitats al Consorci Hospitalari de Terrassa
- Ampliar la línia d’actuacions dirigides a la comunitat.
Línies de futur
- Assolir un sistema d’informació que ens permeti donar resposta eficient a la demanda dels nostres usuaris, tot integrant els diferents professionals que aportin valor afegit.
- Participar amb noves propostes territorials a l'atenció sanitària integrada de la ciutat de Sabadell.
|