Missió
- Facilitar i proposar mesures que permetin garantir una farmacoteràpia efectiva, segura i eficient a la CSPT.
Línies d'actuació
- Possibilitar el compliment dels acords presos per la comissió i ratificats per la direcció.
- Garantir que la selecció de medicaments es realitza amb criteris d’eficàcia, seguretat, experiència d’us, facilitat d’us i administració i cost . Aquests criteris es basaran en la millor evidència científica de cada moment.
- Mantenir actualitzada la Guia Farmacoterapèutica (GFT) i posar-la a disposició dels professionals a la Intranet, actualitzada permanentment.
- Definir els criteris de prescripció, dispensació i administració de medicaments a la Corporació i vetllar pel seu compliment.
- Proposar la normativa de prescripció i ús de medicaments no inclosos en la GF i la seva dispensació, així com realitzar-ne seguiment periòdic (al menys un cop a l’any), definint els mecanismes pels quals el Servei de Farmàcia els enregistrarà i informarà al CIFT.
- Definir els criteris i casos en què està autoritzada la substitució terapèutica per part del Servei de Farmàcia.
- Definir els criteris d’actuació en cas de medicació no disponible.
- Facilitar la informació adequada sobre els medicament als professionals de la Corporació.
- Col·laborar en l’elaboració, revisió i seguiment de protocols terapèutics i guies clíniques.
- Vetllar per funcionament correcte dels circuits de dispensació i distribució de medicaments.
- Vetllar per l’administració adequada de medicaments.
- Establir els sistemes de control de qualitat de l’ús de medicaments al centre .
- Vetllar per la gestió correcte de les mostres mèdiques.
Activitat
| Reunions ordinàries |
6 |
| Reunions extraordinàries |
1 |
Medicaments Estudiats (inclou principis actius, presentacions o
grups terapèutics revisats) |
22 |
| Medicaments aprovats (inclosos) |
13 |
| Medicaments aprovats amb condicions restringides |
2 |
| Medicaments pendents d’aprovació |
3 |
| Medicaments no aprovats/exclosos |
4 |
| Protocols d’Intercanvi terapèutic aprovats (IECA, Dihidropiridines, Corticoïds sistèmics i tòpics. ARA II,Insulines, Hipoglucemiants orals, estatines) |
9 |
| Reunions de seguiment de determinats fàrmacs,
amb serveis implicats (neuro, onco, pneumo, nefro) |
4 |
| Subgrups de treball creats |
2 |
Projectes en curs
- Col·laboració amb el grup nacional d’avaluació de fàrmacs GENESIS
- Inclusió dels protocols d’intercanvi terapèutic a la GFT de la Intranet
- Seguiment de fàrmacs d’ús restringit o d’aprovació temporal
Línies de futur
- Projectes d’augment de la seguretat clínica en l’ús de medicaments a la CSPT
- Mòdul de prescripció electrònica en el projecte SICLÓ
- Participació en el projecte “Utilització de senyals d’alerta per detectar i evitar esdeveniments adversos produïts per medicaments" (Societat Catalana de Farmàcia Clínica i Fundació Avedis Donabedian (FAD))
|