Informe anual 2007 - Corporació Sanitària Parc Taulí


Economia i finances >
Informe 2007
Director d'Economia, Finances i Patrimoni: Juan Antonio Gallego Lizana


Missió

La missió de la Direcció Corporativa d’Economia, Finances i Patrimoni del Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí, és proposar les polítiques econòmiques, financeres i patrimonials del Consorci d’acord amb els plans d’empresa i els objectius institucionals; mantenir i millorar els sistemes d’informació que permetin elaborar, analitzar i facilitar periòdicament la informació econòmica, financera i patrimonial i gestionar i coordinar els procediments administratius, comptables i de control, així com les eines necessàries per rendir comptes externament i interna.
Des de fa cinc anys es duu a terme la coordinació del Centre de Sistemes Informàtics (CSI).

Línies d’actuació

L’exercici 2007 ha tingut com a eixos principals les següents línies d’actuació:

  • Realitzar l'anàlisi de requeriments i els plecs de condicions tècniques i administratives de l’ERP financer
  • Consolidar el projecte de plataforma logística CLS, Agrupació d’Interès Econòmic
  • Participar en el projecte SICLÓ, en l’àmbit de la nova aplicació de facturació
  • Avançar la disposició i tramesa de la informació economicoadministrativa
  • Millorar la formació dels professionals de l’àrea
  • Actualitzar la gestió integral de la contractació de les assegurances
  • Endegar el procés per crear la gestió corporativa de la tresoreria i la incorporació de la CSPT i les empreses del grup a la Tresoreria Corporativa de la Generalitat de Catalunya
  • Dissoldre la Societat Anònima Serves d’Atenció Primària Parc Taulí i incorporar-la a la Corporació Sanitària Parc Taulí com un Centre de Resultats

Activitats

D'acord amb els objectius establerts en les línies d'actuació proposades,  s'han dut a terme les següents activitats:

  • S’ha treballat en l’anàlisi i revisió dels Plecs de prescripcions del projecte de l’AIE, que a partir de juliol de 2007 ha de establir les bases de funcionament de la consultoria per a la gestió integral, que juntament amb les aliances amb els socis participants en el projecte, ha de permetre consolidar l'AIE Coordinació Logística Sanitària
  • S’han elaborat els Estats Financers i la liquidació pressupostaria corresponent a l’exercici 2006 del Consorci i de totes les empreses de la Corporació, havent estat sotmesos a l’auditoria externa i a la Intervenció de control financer del Departament d’Economia  de la Generalitat i presentats als respectius consells d’administració i al Consell de Govern
  • Amb caràcter mensual s’ha realitzat el seguiment pressupostari de l’exercici en curs de totes les empreses del grup i del seu consolidat, i ha estat presentat periòdicament a la Direcció General, a les Direccions Executives, al Consell de Govern i als consells d’administració
  • S’han elaborat, amb un format i procediments normalitzats, els pressupostos 2008 de despeses, ingressos i inversions de tots els Centres i Empreses de la CSPT, així com les previsions mensuals de tresoreria. Tanmateix s’han elaborat els pressupostos administratius de la CSPT i la Udiat que han estat aprovats pel Parlament de Catalunya
  • A partir de la nova codificació jerarquitzada dels centres de cost, s’ha elaborat i presentat al Consell de Direcció  els resultats de l’exercici 2007 dels Centres de Resultats que composen el Consorci, Hospital de Sabadell, Centre Albada, Centre de Salut Mental, Serveis d’Atenció Primària i Serveis d’atenció a la Dependència
  • S’ha ampliat la implantació del Gestor Documental per a la digitalització de factures, la seva validació des de l’ERP Navision, el tractament de documents d’arxiu i la gestió de la programació de proves de tercers de la UDIAT, que s'ha iniciat a partir de 2007
  • S’ha dut a terme la revisió del procediment concursal i l’adjudicació per a la cobertura íntegra dels riscos de les diferents entitats que formen la Corporació
  • S’han dut a terme les tasques administratives, comptables i jurídiques per realitzar l’absorció dels actius i passius de SAPPT, S.A.  en la data fixada de l’1 de novembre de 2007

Projectes en curs

En finalitzar l'exercici 2007, resten en curs els següents projectes, que finalitzaran l’any 2008 i alguns fins i tot en exercicis successius:

  • El projecte SICLÓ tindrà efectes importants en diverses funcionalitats de l’Àrea d’Economia, Finances i Patrimoni, en què cal destacar la facturació, la comptabilitat analítica i la logística assistencial, afectant transversalment a tots els Centres i Empreses del Grup
  • La implementació del nou model logístic, tant pel que fa a la vessant interna com externa, tindrà impacte en els procediments de l’àrea, que s’hi hauran d’adaptar. Entre d’altres, en l’exercici 2008 la implementació del doble calaix a la resta de centres de cost, així com la minimització d’estocs a magatzem en funció de les possibilitats que ofereixi el model implementat
  • Identificar les necessitats funcionals i formular el plec de condicions per treure a concurs públic la contractació dels nous aplicatius informàtics en l’àmbit de la gestió administrativa, econòmica i financera, que substitueixin l'actual plataforma administrativa, econòmica i comptable. Inclou les activitats de benchmarking oportunes
  • La participació a la Unió Catalana d’Hospitals en la Comissió pel Nou Pla Comptable (NPGC) que ha d’entrar en vigor a partir de l’1 de gener de 2008 que proposi de manera consensuada el Balanç d’obertura del 2008 amb l'NPGC
  • Implantar la gestió corporativa de la tresoreria en la CSPT i incorporar-nos a la tresoreria corporativa de la Generalitat de Catalunya
  • Continuar amb el procés de racionalització i automatització de les tasques administratives
  • Elaborar el Pla d’empresa 2008-2012

Línies de futur

  • La formació dels professionals en les noves normes internacionals de comptabilitat estàndards i l’adaptació dels Plans comptables corresponents.
  • La formació dels professionals al llarg de 2008 en la metodologia del Model de Qualitat Europeu EFQM
  • Incorporar eines informàtiques que a partir dels sistemes d’informació actuals, aportin instruments a la gestió clínica.
 
Centre de Comunicació - ccc@tauli.cat| ©2008 Corporació Sanitària Parc Taulí - www.tauli.cat