Informe anual 2007 - Corporació Sanitària Parc Taulí


Opinió del ciutadà
Coordinador del Programa de Qualitat: Pablo Hernando Robles

 

L’avaluació de l’opinió del ciutadà s’ha realitzat a través de dos mètodes:

Un “passiu”: l’atenció de les reclamacions, agraïments i suggeriments
Altre “actiu”: la realització d’enquestes a diferents àmbits de la CSPT

1. L’atenció de les reclamacions, agraïments i suggeriments

Reclamacions

2006

%

2007

%

2006 /2007

Verbal

1734

66%

1771

66%

∆ 2 %

Escrita

905

34%

924

34%

∆ 2 %

 

2639

 

2695

 

  

 

Assumptes tractats

2006

%

2007

%

2006 /2007

Reclamacions

2639

97%

2695

96%

∆ 2 %

Agraïments

43

2 %

56

2 %

∆ 30 %

Altres temes

43

2 %

56

2 %

∆ 30 %

Suggeriments

7

0 %

8

0 %

=

 Total

2732

 

2815

 

 

 

 

2005

2007

Reclamacions hospitalització per cada 1000 altes

3,40 ‰

3,87 ‰

Reclamacions urgències per cada 1000 urgències

2,59 ‰

2,38 ‰

Reclamacions llista espera quirúrgica per cada 1000 pacients en espera

 67,37 ‰

87 ‰

Percentatge reclamacions llista espera / total reclamacions

 56 %

59 %

Majoritàriament els assumptes tractats es formalitzen verbalment. En el cas de les reclamacions representen el 66% del total, la resta són escrites, més de 900 anuals. En ambdós casos i en relació a l’any anterior, s’ha registrat un increment del 2%. Globalment, el motiu principal  ha estat la llista d’espera, (1.585 reclamacions) tot i que s’ha complert l’activitat pactada. A l’àrea d’urgències hi ha hagut una millora presenta una disminució global d’un 6% i la ràtio reclamacions/visites un descens del 0,27 ‰.

2. La realització enquestes de satisfacció

S’han realitzat enquestes en els següents àmbits:

  • Hospital de Sabadell: Urgències, Cirurgia Pediàtrica (Centre Quirúrgic Ambulatori), Cirurgia General. En aquestes àrees l’enquesta s’ha fet a una mostra representativa de pacients (en total al voltant de 1.400 malalts i/o familiars).
  • Sabadell Gent Gran. L’enquesta mitjançant entrevista personal es va fer a total de residents i familiars.

En tots aquests casos és la primera avaluació i estan previstes d’altres després de les corresponents accions de millora.

A continuació apareixen alguns gràfics amb els resultats d’aquestes accions:

Gràfic: Urgències - Tracte personal

 

Gràfic: Cirurgia pediàtrica - Informació

 

Gràfic: Sabadell Gent Gran - Atenció

 

 
 
Centre de Comunicació - ccc@tauli.cat| ©2008 Corporació Sanitària Parc Taulí - www.tauli.cat