Informe anual 2007 - Corporació Sanitària Parc Taulí


Estructura organitzativa > Centres > Atenció Primària Parc Taulí >
Informe 2007
Directora: Encarna Ramos Sánchez


Missió

Donar una atenció primària de qualitat a les persones, a les famílies i a la comunitat.

  • Activant la màxima relació amb tots els dispositius que poden estar relacionats, tot fomentant l’autoresponsabilitat del ciutadà amb la seva salut i de l’equip assistencial amb la comunitat.
  • Per oferir una atenció sanitària que aporti benestar i cohesió social.

Línies d'actuació

Atenció Integrada

 

  • Coordinació de l’atenció especialitzada i l’atenció primària per facilitar el treball conjunt i donar una millor resposta al pacient
  • Es disposa dels sistemes d’informació que permeten accedir a tota l'especialitzada de l’Hospital de Sabadell i Terrassa
  • Manteniment de la integració del servei de pediatria amb l’hospital, pel que fa a l’atenció, formació, docència i recerca
  • Atenció assistencial a Sabadell Gent Gran de la CSPT
  • Atenció assistencial a l’Escola Bellapart
  • Coordinació amb els Programes de Salut, Pre-alt, Detecció Precoç del Càncer, Codi Ictus, Atenció Domiciliària i Dependències
  • Presència dels professionals de Can Rull en els diferent Comitès de la Corporació: Farmàcia, Infeccioses, Ètica, Prevenció de la violència, Guies clíniques, Docència i Formació
  • Posada en marxa d’un taller per a l’atenció a la fibromiàlgia, protocol elaborat conjuntament amb l’especialista de reumatologia i psiquiatria
  • Coordinació amb Serveis Socials de l’Ajuntament en Atenció domiciliaria,
  • Atenció a la infància, atenció a l'immigrant i altres demandes socials

Atenció al Client

  • Manteniment d’una atenció de 10 minuts de promig per a cada visita
  • Es dóna resposta des de Can Rull a qualsevol derivació externa:

    • Programació de visites i exploracions diagnòstiques a l'Hospital de Sabadell, UDIAT, Hospital de Terrassa, Cap II i Centre de Diagnòstic Duran
    • Tramitació de les derivacions a  altres centres (San Rafael, San Joan de Deu...)

  • Centralització de l’activitat burocràtica de la consulta des de la Unitat d’Acollida i Programació
  • Call Center per a la programació telefònica de visites
  • Revista “Fer Salut ” dirigida a la població de Can Rull i amb la col·laboració dels professionals del Centre
  • Reunions periòdiques amb el CatSalut per a l’actualització de circuits i altra informació rellevant per a l’usuari

Salut comunitària

  • Coordinació amb l'Ajuntament, escoles, instituts i el Centre Cívic per a la realització d’activitats preventives com vacunacions, alimentació saludable, educació i creixement, campanyes antitabac, sexualitat i activitats formatives
  • Activitats conjuntes amb l’ Ajuntament dirigides a l’ Escola Bressol del barri
  • Centre Dispensador Intercanvi de xeringues des de l’any 2001
  • Participació en mitjans de comunicació i premsa local amb temes de promoció de la salut i prevenció de la malaltia
  • Coordinació de l’equip de professionals amb les farmàcies de l'Àrea Bàsica de Salut com a agents de Salut
  • Tallers específics com obesitat, peu diabètic, grup caminadors... dirigits per infermeria per donar informació i fomentar una vida saludable
  • Atenció odontològica a les escoles i instituts de l'Àrea Bàsica de Salut
  • Consolidació del Programa Salut i Escola a l’ Institut
  • Formació grupal a persones amb Fibromiàlgia dirigits per un metge de família i una infermera

Sistemes d’informació

  • Implantació i desenvolupament del nou Sistema d’Informació Clínic i Organitzatiu per donar una millor resposta a les necessitats de pacients i professionals
  • Actualització de l’equipament informàtic dels professionals
  • Accés a altres sistemes d’informació per a la millora del contínuum assistencial:

CatSalut:

  • RCA (Registre Central d’Assegurats) 
  • SIGIT (Sistema Integral de Gestió d'Incapacitat Temporal)
  • Consells Assessors per a la prescripció farmacèutic
ICS:
  • Siap-Web per a la programació de visites de especialistes
  • Ecap per al seguiment de les visites del Programa d’Atenció a la dona

Hospital Sabadell:

  • Resultats de proves diagnòstiques
  • Analítiques
  • Imatge radiodiagnòstica digitalitzada
  • Informes clínics 
  • Programació i visualització de processos administratius (base de dades de pacients compartida)
  • Call-center
  • Intranet corporativa

Hospital Terrassa:

  • Programació i visualització de processos administratius
  • Accés a les dades clíniques del pacient
Activitat assistencial

L’activitat assistèncial del centre s’ha incrementat i modificat en alguns apartats:

  • Augment de les visites en un 2 % degut a l'increment de la població
  • S’ha potenciat el paper de la infermera dins l’equip assistencial incrementant-se el nombre de visites en un 3’5 %
  • Han augmentat el nombre de visites de llevadora en un 25 % degut al control de citologies al centre
  • Han augmentat les visites de pediatria en un 8 % degut a l’increment de la població infantil
  • Les visites d’odontologia infantil han tingut un increment d'un 9% degut a l’augment del risc de càries en aquesta població

    (La població assignada a Can Rull segons dades de desembre 2007 a la RCA -Registre Central d’Assegurats-  ha estat de 21.971 ciutadans. El nombre d’històries obertes en l’actualitat és de 23.689)

Docència, formació i recerca

    Docència, Formació i Recerca            
    2007
    Estudiants pregrau i postgrau sanitaris
    23
    Assistències a cursos, jornades i seminaris
    108
    Hores sessions formacions internes
    210
    Publicacions científiques i comunicacions 
    8
    Assistència Congressos
    7
    Hores activitat no-assistencial per professional 
    >100
    Actes divulgatius mitjans de comunicació i premsa local
    12
    Hores assistencials de formació grupal d'Infermeria
    253


Projectes en curs

  • Implantació d'un nou sistema informàtic únic per a tota la CSPT que permet una millor comunicació i resposta a l'usuari
  • Derivació de les especialitats mediques a l’Hospital de Terrassa
  • Ampliació de les línies d’actuació dirigides a la comunitat: Taller fibromiàlgia i taller per a cuidadors

Línies de futur

  • Desenvolupar el sistema d’informació per tal que ens permeti donar resposta eficient a la demanda dels nostres usuaris, tot integrant els diferents professionals que aportin valor afegit
  • Participar amb noves propostes territorials a la atenció sanitària integrada de la ciutat de Sabadell: Atenció Domiciliària i Grups Psicoeducatius
 
Centre de Comunicació - ccc@tauli.cat| ©2008 Corporació Sanitària Parc Taulí - www.tauli.cat