INFORME ANUAL 2008

Estructura organitzativa > Consell Professional > Comitès Institucionals > Història Clínica Electrónica i Documentació Hospitalària (CHCEDH)

 

Montserrat Gil Prades Presidenta
INFORME 2008


El Comitè d’Història Clínica electrònica i Documentació Hospitalària (CHCE-DH) és un òrgan consultor / assessor  en l'àmbit de la documentació clínica, que forma part del Consell Professional (CP) de la Corporació.

MISSIÓ

  • Desenvolupament de la història clínica electrònica
  • Seguiment, manteniment i evolució del procés en el temps
  • Avaluació de la qualitat de les històries clíniques i propostes de millora

 

FUNCIONAMENT

El Comitè va iniciar la seva activitat el 4-7-2007 amb la primera reunió. Des d’aleshores s’han fet de forma regular, amb periodicitat quinzenal, reunions ordinàries.
L’assistència mitjana dels membres del comitè a les sessions, durant l’any 2008, ha estat del 55%, amb un màxim del 80% i un mínim del 27%.     
Durant aquest any han estat donats de baixa del comitè 3 dels seus membres: Dr. Joan Altimiras Ruiz, amb motiu d’haver deixat de treballar a la institució (agost-08),  Sra. Àngels Soler Mateu, per jubilació (desembre-08), i Dr. Pere Rebassa Cladera, per impossibilitat d’assistència a les reunions (desembre-08).
S’ha aprovat ja en la reunió de CP de 21-1-09 la substitució de la Sra. Àngels Soler per un altra persona del seu àmbit (Arxiu–Documentació i Codificació), la Sra. Susana Marin Duran. Pendents de propostes per la substitució dels altres dos membres del Comitè.

 

ACTIVITAT

Durant l’any 2008 el comitè ha treballat en l’estudi i resolució de problemes eminentment transversals a la implantació de la Història Clínica electrònica.

Grups de treball:

  1. Grup de treball sobre “Al·lèrgies” (definició, complimentació, codificació mitjançant ICD-9, grau d’evidència), liderat conjuntament per Ricard Canals González i Susana Marin Duran . S’ha elaborat el document final.

  2. Grup de treball sobre “Alertes”, (definició, implementació i responsabilitats), liderat conjuntament per Jordi Torralbas Ortega i Susana Santos Ruíz . S’ha elaborat el document final.

  3. Grup de treball sobre “Assignació de metge responsable”, liderat per Montserrat Gil Prades. S’ha elaborat el document final.

  4. Grup de treball sobre “Normalització de nomenclatures”, liderat per Juli Font Rocabayera. Ha acabat la primera tasca de revisió, normalització i adequació dels acrònims d’utilització més freqüent. Pels seus propis objectius aquest grup ha de tenir continuïtat al llarg de tot el procés de definició de la història clínica electrònica.

  5. Grup de treball sobre “Confidencialitat, privilegis i permisos”, liderat per Manuela Macarro Rodríguez. S’han fet unes primeres reunions per definició de conceptes. Actualment a la espera de discutir i orientar problemes concrets que sorgeixen al llarg del procés de desenvolupament i implementació de la història clínica electrònica.

  6. Grup de treball sobre “Hàbits tòxics”, (definició, homogeneïtzació de conceptes i de les  mesures...), liderat per Ricard Comet Monte, encara en període de treball.

  7. Grup de treball sobre “Antecedents personals” (definir el contingut dels diferents apartats sobre els antecedents personals del pacients a la història clínica electrònica), liderat per Montserrat Gil Prades, encara en període de treball.

 

LÍNIES DE FUTUR - OBJECTIUS 2009

  • El proper any 2009 la línia principal d’actuació continuarà sent l’estudi, discussió i resolució de temes que afecten de forma transversal a tota l’aplicació electrònica de la història clínica.
  • Una línea molt important que hem d’endegar el 2009 és vetllar per la complimentació i la qualitat dels continguts de la història clínica, en format paper o electrònic, i per la consistència legal de la informació registrada.
  • També és prioritari l'elaboració d’un pla de contingència per als casos d’aturada total o parcial del sistema informàtic.
 

 

© 2009 Centre de Comunicació - Corporació Sanitària i Universitària Parc Taulí - Parc Taulí, 1, 08208 Sabadell Tel. 93 745 83 80 - ccc@tauli.cat