INFORME ANUAL 2008

Estructura organitzativa > Centres de serveis > Centre Integral de Serveis Comuns (CISC)

 

Manela Jaén Sánchez Directora
INFORME 2008


MISSIÓ

Cobrir les necessitats de suport dels centres corporatius, amb un enfocament integral i de qualitat,  atenent els requeriments singulars i sota un model interprofessional, incardinat i participatiu orientat a crear valor afegit més enllà del producte.

 

LÍNIES D'ACTUACIÓ

Han constituït prioritats durant l’exercici:

  • En el marc de la Fase-A del Projecte d’Ordenació Parc Tauli, prioritzar les actuacions necessàries per a la posada en funcionament del nou edifici. L’abast d’aquesta línia aplega la totalitat de funcions del CISC, des de la Direcció del contracte, l’equipament global de l’edifici, la contractació de subministraments energètics, cobertura dels serveis generals, logístics  i de manteniment.
  • Suport i interlocució amb l’estudi d’arquitectura adjudicatari de la Fase-B del Projecte d’Ordenació Parc Taulí, per tal de validar els requeriments tècnics i concretar-ne les fases.
  • Disseny i implementació de les ordres de treball del manteniment preventiu de l’edifici del CAP Can Rull.
  • Creació de la comissió ambiental i disseny de la Política Ambiental Corporativa.
  • Identificació de processos i concreció de requeriments per al nou ERP, en la vessant de logística, manteniment i serveis.
  • Finalitzar la implementació de la dieta informatitzada amb el software de Dominion.
  • Implementació de la calendarització de la Jornada Laboral 2008 a totes les funcionalitats del CISC, sota els paràmetres de facilitar l’activitat assistencial, així com millorar el confort dels professionals de suport.

Una mostra de les diferents funcionalitats:

ALIMENTACIÓ

L’Equip de Millora Continuada (EMCA), va realitzar un total de 13 reunions. Integren l’equip 6 professionals de diferents disciplines. L’assistència va ser del 85,9 % durant el 2008.
Les accions més destacades van estar la revisió i actualització del pla de neteja d’ambdues cuines, seguiment i avaluació de les temperatures d’habitacles, campanya d’informació i sensibilització sobr l’ús de mans i guants, entre d’altres.

Pel que fa a l’activitat han estat 266.658 pensions servides als usuaris dels centres, que indica una mitjana de 731 pensions diàries, i que  sumades a l’activitat del menjador laboral, signifiquen 1.266 dinars diaris en dies feiners.


SERVEIS GENERALS

  • S’han gestionat el serveis de bugaderia i rober de tots els centres corporatius, fet que significa diàriament 5.248 kg de roba circulant d’activitat i d’uniformitat.
  • També s’han gestionat al voltant d’un milió i mig de quilos de residus, subjectes a les normatives singulars.
  • S’ha fet la reposició de les guixetes dels vestuaris de professionals, amb l’objectiu de millorar-ne el seu confort.
  • S’han introduït millores en els estris dels professionals de neteja per tal de minimitzar-ne la càrrega.


SEGURETAT, MANTENIMENT I OBRES

  • S’ha fet l’auditoria energètica d’acord al programa d’eficiència energètica dels edificis amb consum elèctric superior als 200.000 Kwh, aprovat per la Generalitat de Catalunya.
  • Ens hem presentat a la convocatòria d’ajuts per l’eficiència energètica.
  • S’ha procedit a la reposició dels ascensors a l’edifici Albada, VII Centenari i Quiròfan.
  • Al final de l’exercici s’han tancat 5.066 ordres de treball, amb una dedicació superior a les 20.926 hores dedicades al pre-manteniment, val a dir que durant l’any 2008 es va consolidar a Sabadell Gent Gran i es va implementar al Cap Can Rull.


SUBMINISTRAMENTS

  • Es consolida el model logístic de doble calaix.
  • S’han incorporat més de 1.300 nous productes en estoc.
  • Els centres de cost han generat més d’1.200.000 comandes.
  • Les línies d’aprovisionaments diàries han estat 1.737
  • En el marc de col·laboració amb altres centres, s’incrementa el nombre d’articles a concurs públic conjuntament amb l’Hospital de Granollers.


FORMACIÓ I DOCÈNCIA

A banda de l’assistència a jornades específiques d’acord a l’àmbit de responsabilitat, l’acció col·lectiva a destacar ha estat:

  • Formació de Bones Pràctiques d’Higiene i Manipulació d’Aliments per a la totalitat de la plantilla, així com suplents de la borsa de treball del Servei d’Alimentació, es van efectuar en 8 grups, amb un total de 112 assistents.

 

LÍNIES DE FUTUR

  • Ocupació del nou edifici d’acord al pla de trasllats
  • Procediments de contractació de les diferents obres i equipaments de la Fase-B del Projecte d’Ordenació Parc Tauli
  • Priorització del projecte funcional i tècnic de la nova cuina (línia freda)
  • Priorització del projecte funcional i tècnic del futur rober
  • Ampliar el ventall de col·laboració amb altres centres per la compra conjunta
  • Desenvolupaments previs a la implantació del nou ERP
  • Gestió d’espais corporatius, per concursos i obres, fent realitat els projectes institucionals en les dates previstes. (Unitat Docent, PET/TAC, Ampliació d’Hemodiàlisi, reubicació de professionals i equip directiu...)
  • Implantació del Sistema de Gestió Ambiental de la CSPT.
  • Elaboració del pla d’infraestructures
  • Implementació del model logístic de doble calaix a Sabadell Gent Gran
  • Disseny i implementació del manteniment preventiu de les instal·lacions i equipaments del nou edifici
  • Avançar en el projecte de magatzem únic

 

© 2009 Centre de Comunicació - Corporació Sanitària i Universitària Parc Taulí - Parc Taulí, 1, 08208 Sabadell Tel. 93 745 83 80 - ccc@tauli.cat