INFORME ANUAL 2008

Estructura organitzativa > Centres de serveis > Centre de Serveis Informàtics

 

F. Xavier Company Bergès Director
INFORME 2008

 

MISSIÓ

Donar el millor servei a tota la Corporació quant a coordinació tècnica de projectes, implementació i desenvolupament de programaris, instal·lació i manteniment d’estacions de treball i la gestió i administració dels sistemes centrals i les comunicacions.

Executar les decisions adoptades en aquesta matèria pel Comitè Directiu de Sistemes d’Informació.

 

LÍNIES D'ACTUACIÓ

SISTEMA D'INFORMACIÓ CLÍNICA I ORGANITZATIU (SICLÓ)

En el marc del projecte de canvi del Sistema d’Informació Clínica i Organitzatiu (SICLÓ) les diferents fites que s’han assolit al llarg de l’any 2008 han estat:

  • Desenvolupament de les integracions  necessàries entre el nou sistema informàtic que s’està implantant (HP-HCIS) i l’actual sistema d'informació del laboratori (Roche – Omega 3000), per tal de garantir una correcta visualització dels resultats de laboratori des de l’Estació de Treball Clínic (tant de bioquímica com de microbiologia), que permeti retirar de tots els àmbits l’actual Sistema d’Informació Clínica (SIC)

  • Implantació del mòdul d’Arxiu d’HCIS, que permet la gestió de l’arxiu així com la sol·licitud de les HC a l’Arxiu des d’Urgències, Hospitalització i àmbit ambulatori. Modificacions de l’actual programari de gestió de pacients per inquibir aquest nou mòdul, migracions de dades...

  • Desenvolupament de requeriments funcionals de caràcter evolutiu i incidental en els mòduls ja implantats dels àmbits d’Urgències, Atenció Primària i Hospitalització.

  • Desenvolupament en la nova aplicació de formularis clínics de registre que actualment es duen a terme des del SIC, per tal que estiguin disponibles des de la nova plataforma: registre full operatori, registre del RUG...

  • Desenvolupament d’interfícies que permetin la visualització des de l’Estació de Treball Clínic de les cites de CeX del pacient i de les intervencions quirúrgiques programades. Migracions de dades corresponents.

  • Anàlisi i desenvolupament de les interfícies que permetin emmagatzemar els electrocardiogrames en el PACs corporatiu i que es puguin visualitzar des de l’Estació de Treball Clínic.

  • Anàlisi funcional de les actuals prestacions de la Història Clínica d’HCIS  i elaboració dels requeriments que caldria implementar/parametritzar  per a l'HCE de la Corporació. Entre les funcionalitats analitzades hi ha: arbre de processos, pantalla de “passi de visita”, mapes de planta per infermeria, agenda d’infermeria, interconsultes, història clínica electrònica del pacient hospitalitzat, plans de cures, prescripció farmacològica ....

  • Desenvolupament de les interfícies entre l’actual facturació i els àmbits d’Urgències, Hospitalització i Quiròfans d’HCIS. Anàlisis de requeriments del nou mòdul de facturació.

  • Formació dels professionals implicats en les diferents implantacions i elaboració de la documentació associada.

  • Atenció Primària. Desenvolupament del programari que permet:

    • La monitorització per part dels professionals de l’acompliment dels oObjectius definits pel CatSalut al Contracte de Serveis d’Atenció Primària en relació al pacient que està visitant, motiu principal d’aquesta funcionalitat.
    • L’establiment i monitorització d’objectius interns del centre, com ara la realització de determinats controls periòdics sobre diferents patologies.
    • La definició d’alarmes i avisos assistencials relatius al pacient en funció del valor de determinada informació.
      Consolidació de les comunicacions amb el Registre Central d’Assegurats (RCA), permetent la sincronització online de la informació d’assegurança dels pacients atesos a Can Rull amb la Base de Dades d’Assegurats del CatSalut (RCA).
    • Desplegament de la Història Clínica Electrònica a Primària, amb la definició dels diferents elements que la configuren i la seva relació (Motius de consulta – Exploracions – Diagnòstics – Plans)

  • Sabadell Gent Gran

    •  Confecció de l’informe de situació inicial (ISI) amb la recollida en detall dels requeriments actualitzats de cara a la seva implementació a HCIS.

  • SIC
    • Substitució i migració progressiva de funcionalitats, registres i dades cap a HCIS.

 

ACTIVITATS RELACIONADES AMB ELS PROJECTES DE L'ENTORN BACKOFFICE

  • Procés per a l’adquisició d’un nou sistema d’informació que doni cobertura a les àrees Logística, Financera i de Recursos Humans (SERPA):

    • Avaluació de productes en el mercat, SAP (presentacions de producte a SAP/ IECISA/ HP / STRATESYS / COSTAISA), CCSAgresso (presentacions de producte a CCS/ Puertos del Estado/ Hospital Santa Tecla)
    • Elaboració Plec de Condicions Tècniques i Administratives
    • Valoració ofertes presentades i adjudicació
    • Llançament del projecte (Kick-Off)
    • Definició dels equips de treball
    • Inici de les reunions per elaborar el document de consultori
  • Inici de l'explotació del programari per a la gestió de la retribució variable en funció dels objectius pels professionals dels grups 1 , 2 i 3 nivell II (DPO)
  • Desenvolupament, implementació i posada en producció d’un nou programari per a la gestió i valoració del Plus Objectius Màxim Anual (POMA) dels professionals amb responsabilitat directiva.
  • Ampliació del Sistema de Gestió Documental de Recursos Humans.
  • Dins del sistema d’informació Financer i Logístic (Navision) s’ha portat a terme entre altres:

    • Implantació de la missatgeria sobre les comandes de papereria entre la Intranet i CLS.
    • Implantació i integració amb Navision del software per la gestió de la Tresoreria (Cash Pooling-XRT)
    • Imputació de despesa de farmàcia en base a les especialitats en lloc de les ubicacions físiques dels pacients

  • Integració entre HCIS i SIO de:

    • Activitat de consultes externes
    • Alta, baixa i agrupacions d’històries clíniques
    • Implantació de Documentació Clínica
    • Definició del catàleg de Prestacions
  • Implementació de nous requeriments i clàusules de facturació a instància del CatSalut.
  • Desenvolupament de les interfícies per a la integració del sistema de facturació actual als nous requeriments del SICLÓ dins dels àmbits d’urgències i hospitalització.
  • Definició i validació dels requeriments per a la nova aplicació de facturació dins del projecte SICLÓ.
  • Implementació de nous indicadors assistencials i Cap Can Rull.
  • Implementació conjunta dels indicadors d’urgències als centres de primària de l’àrea de referència de la CSPT i el servei d’urgències de la CSPT.
  • Implementació conjunta amb l’Hospital de Terrassa dels indicadors d’activitat de l’IOV (Institut Oncològic del Vallès)

 

ACTIVITATS RELACIONADES AMB DESENVOLUPAMENT D'APLICACIONS PER AL WEB I LA INTRANET CORPORATIUS

En el marc del Comitè Intranet Web (CRIW) s'ha continuat treballant en el procés de desplegament i manteniment d'aplicatius i continguts d'aquestes dues eines de comunicació interna i externa, amb una important dedicació.

- Veure Informe del Comitè Intranet Web >>>

 

ACTIVITATS RELACIONADES AMB PROJECTES DE DESENVOLUPAMENT D'INFRAESTRUCTURES

  • Millores al sistema gestor de base de dades en cluster: Oracle RAC
  • Evolució de la plataforma dels servidors d’aplicacions del projecte SICLO
  • Evolució del nou sistema de monitorització de servidores i equips de comunicacions
  • Suport als nous sistemes d’informació de la Corporació: laboratori, gestió documental, recursos humans, etc.
  • Disseny de l’estructura de comunicacions de l’edifici Tauli NOU
  • Ampliacions i millores de les infraestructures de comunicacions de diversos edificis (Taulí, Udiat i La Salut)
  • S’han atès, a través del Servei d’Atenció Telefònica (ATIC) 770 sol·licituds d’incidències/suport relacionades amb aquesta àrea

ALGUNES DADES QUANTITATIVES D'ACTIVITAT

Àrea de Suport

  • S'han instal·lat un total de 187 PC a la CSPT
  • Atenció a l'Usuari: Total d'incidències a Suport: 9.317, amb una mitjana de 37,64 diàries

Àrea de Desenvolupament

  • S’han atès a l’àrea de desenvolupament 1900 sol·licituds de suport, incidències i nous requeriments a través del Servei d’Atenció Telefònica (ATIC)
Àrea de Sistemes
  • S’han atès, a través del Servei d’Atenció Telefònica (ATIC) 770 sol·licituds d’incidències/suport relacionades amb aquesta àrea

PROJECTES EN CURS I LÍNIES DE FUTUR

Projectes corporatius

  • Avançar en la implantació de les fases que encara manquen al Projecte SICLÓ,  de manera especial pel que fa a la Història Clínica Electrònica i els Plans de Cures d’Infermeria. Implantació de noves versions HCIS, retirada del SIC, Implantació dels mòduls de Codificació i quiròfans, canvi de la Gestió de Pacients...
  • Desenvolupament de nous registres clínics en la nova plataforma HCIS
  • Sistema d'Informació de Gestió d’Incapacitats Transitòries (SIGIT): integració d’HCIS amb el SIGIT, que ha de permetre la gestió centralitzada en temps real de les baixes per incapacitat transitòria,  així com el sincronisme de la informació entre Can Rull i l'ICAM.
  • Sistema d’Informació de la Recepta Electrònica (SIRE): integració d'HCIS amb SIRE per gestió centralitzada de la prescripció i comunicació en temps real entre prescriptors (centres d’atenció primària) i dispensadors (farmàcies) amb supressió de la recepta en paper.
  • MEAP: ampliació dels components actuals, amb definició i implementació de nous registres específics, valoracions i escales, segons motius de consulta, així com diagnòstics i plans associats.
  • Implementació i implantació del nou sistema d’informació de Sabadell Gent Gran. Migració de dades del sistema actual.
  • Integració amb la Història Clínica Compartida de Catalunya, tant pel que fa a la consulta com a la tramesa d’informació.
  • Adaptació del Web corporatiu perquè compleixi les normatives d’accessibilitat.
  • Actualització de les versions castellana i anglesa del Web
  • Implantació del gestor de continguts PLONE per al desenvolupament de continguts.


Infraestructura tecnològica vinculada als projectes anteriors

  • Evolució del Pla de Sistemes i Comunicacions
  • Evolució dels servidors corporatius fins una arquitectura de tipus blade
  • Nova xarxa wireless amb inclusió de tecnologia RFID, per a la identificació de pacients i la localització d’actius
  • Nova plataforma de Contact Center (nou call center corporatiu)
  • PKI (certificació digital)
  • Suport a les noves comunicacions unificades: telefonia IP, videoconferència IP, teaming, etc
  • Millores als serveis/servidors que gestionen la conexió dels PC d'usuari a la xarxa de comunicacions: DNS, DHCP, WINS, etc.
  • Renovació de la xarxa troncal de comunicacions (interconnexió dels diferents edificis), amb redundància i tallafocs interns.
  • Canvi de plataforma de servidors corporatius. Virtualització de servidors amb plataforma VMWARE.
  • Evolució de la nova plataforma d’usuaris (fitxers, impressores i correu)
  • Millores en la plataforma hardware i software del projecte SICLÓ
  • Implementació del Sistema de Gestió Documental OnBase via web
  • Implantació dels nous sistemes d’informació implantats per donar suport a les noves instal·lacions de l’edifici Tauli Nou (POPT2)
  • Implantació de “Identity manager” i “Access manager”
  • Nou CPD (CPD redundant)
  • Millora de la seguretat física i lògica de la xarxa de comunicacions

 

 

 

© 2009 Centre de Comunicació - Corporació Sanitària i Universitària Parc Taulí - Parc Taulí, 1, 08208 Sabadell Tel. 93 745 83 80 - ccc@tauli.cat