INFORME ANUAL 2008

Personal

 

Xavier Baro Escales Director
INFORME 2008


MISSIÓ


Fomentar la participació i implicació de les persones de la CSPT en un projecte compartit, mitjançant la flexibilitat laboral, la millora de la qualificació professional i l’adequació dels instruments de gestió administrativa que facilitin la presa de decisions descentralitzada i potenciïn la formació i integració d’equips de treball.


LÍNIES D'ACTUACIÓ

  • La política de selecció efectuada ha prioritzat l’estabilització de la contractació interina en contractes indefinits amb especial significació en la qualitat de les condicions substantives en termes de dedicació i organització de la jornada.

  • La formació continuada efectuada a la CSPT, ha mantingut les previsions efectuades, tot i que la disponibilitat instrumental logística ha suposat un repte permanent per fer-hi front i complir amb la planificació dissenyada.

  • El desenvolupament professional dels facultatius ha estat objecte de revisió i negociació amb la representació social, per tal d’adaptar-lo a les realitats actuals i alhora orientar-lo amb visió de futur.

  • L'organització del treball, especialment pel que fa als llocs de treball de serveis continuats, ha incorporat una nova planificació del cicles que ha suposat  una millora en la planificació del treball/descansos que en la pràctica significa una major confortabilitat i conciliació de la vida laboral, familiar i personal pels professionals.

  • S’ha estabilitzat i desenvolupat en la seva totalitat el sistema d’informació que permet gestionar la DPO dels grups 1, 2 i 3.2, fet que ha significat una major precisió i seguiment d’aquest procés.

  • S’ha desenvolupat un sistema d’informació que permet sistematitzar els objectius dels directius/comandaments (POMA) i la seva avaluació d’una forma integral.

  • S’ha aprovat el Manual d’Autoprotecció que ha de permetre continuar implantant les mesures preventives adients, amb especial atenció al Pla d’Emergències i a la formació en matèria de prevenció.

  • S’ha sistematitzat el plec de condicions tècniques del Mòdul de Personal i encetat la consultoria dels diversos processos contemplats d’acord amb el cronograma i requeriments definits.


ACTIVITAT

ADMINISTRACIÓ DE PERSONAL

Actuació
Total 2008
Variació
'08 & '07
Vinculació (contractes, pactes i canvis plaça) 12.127 +18,39% (*)
Modificacions vinculació (excedències, permisos i reduccions horàries) 442 +29,24% (*)
Nòmines anuals 51.781 +  4,88% (*)
Certificacions 1.064  -3%

(*) Aquest increment és com a conseqüència de l’adequació del patró horari 2008 (nova planificació dels cicles)

PROCESSOS DE SELECCIÓ A LA CSPT

  Conv. externes
Conv. internes
Total
Núm. Convocatòries
36
5
41
Funcions Convocades
176
123
299
Candidats
783
322
1.105

PREVENCIÓ

 
Quantificació
Assoliment de l'activitat preventiva
85%
Actuacions assistencials a professionals
7.186


FORMACIÓ CONTINUADA

 
2008
Total accions de formació
53
Total grups de formació
121
Total grups bonificats FORCEM
55
Hores totals formació en aula
22.906
Hores totals formació on line
1.225
Total assistències al pla institucional (PIF)
1.996
Total persones físiques formades
1.405
Índex formació PIF s/plantilla autoritzada
43,10%

 

NOVES INCORPORACIONS ALS NIVELLS DE DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL

Nivell
GP1
GP2
N-A
68
58
N-B
0
3
N-C
0
6


INCORPORACIONS AL SISTEMA D'INCENTIVACIÓ I PROMOCIÓ DELS GRUPS 3 AL 7

Nivell
GP 3 al 7
N-A
60
N-B
1
N-C
392


PROJECTES EN CURS

  • Finalitzar la consultoria dels sistemes d’informació de l’ ERP i implementació operativa dels processos d’administració de personal, gestió del temps de treball i estructura organitzativa.

  • Implementar la metodologia de l’avaluació interparells, en el Desenvolupament Professional del grup 1.
  • Efectuar el Plec de Condicions que permeti adjudicar la consultoria sobre la Llei d’Igualtat i incorporar les condicions de conciliació de la vida laboral i familiar que es consensuïn en el marc del grup de treball institucional establert al respecte.


LÍNIES DE FUTUR

  • Revisió i modificació dels processos de selecció, interns i externs, tant pel que fa als barems com als criteris d’accés, dels grups professionals 2 al 7.

  • Potenciar la formació directiva orientada al lideratge relacional.
  • Potenciar la flexibilització dels temps de treball, cercant noves fórmules organitzatives que compatibilitzant les necessitats dels malalts i les dels professionals, suposin una millor eficiència traduïda en els resultats assolits.

 

© 2009 Centre de Comunicació - Corporació Sanitària i Universitària Parc Taulí - Parc Taulí, 1, 08208 Sabadell Tel. 93 745 83 80 - ccc@tauli.cat