Informe Anual 2009- Anar a l'inici
 
 Síntesi de l'Informe Anual 2009 en pdf >>

Economia, Finances i Patrimoni

 

Joan A. Gallego Lizana - Director
INFORME 2009


MISSIÓ

Proposar les polítiques econòmiques, financeres i patrimonials del Consorci d’acord amb els plans d’empresa i els objectius institucionals.

Mantenir i millorar els sistemes d’informació que permetin elaborar, analitzar i facilitar periòdicament la informació econòmica, financera i patrimonial.

Gestionar i coordinar els procediments administratius, comptables i de control, així com les eines necessàries per rendir comptes externa i internament.


LÍNIES D'ACTUACIÓ

L’exercici 2009 ha tingut com a eixos principals les següents línies d’actuació:

  • Participar en les fases de consultoria i definició de requeriments del nou aplicatiu ERP de planificació de recursos empresarials (financer, logístic i de personal)

  • Aprofundir en la Formació dels professionals de l’àrea. 

  • Participar en l’elaboració del Pla d’empresa 2009-2013

  • Definir i reformular les estratègies de gestió d’aprovisionaments i subministraments en el projecte de l'AIE Coordinació Logística Sanitària (CLS)

  • Promoure i participar en la definició de les noves bases d’execució pressupostaria.
  • Promoure i participar en l’elaboració de la norma de procediment per a la planificació de les inversions, la gestió de les necessitats i l’inventari de l’immobilitzat. 


ACTIVITAT

D’acord amb els objectius establerts en les línies d’actuació proposades, s’han dut a terme les següents activitats:

  • El conjunt de reunions de treball mixtes amb el proveïdor de serveis informàtics llicenciatari del nou ERP Corporatiu i els propis professionals de la CSUPT han permès definir el document de Consultoria, quina versió final es va produir el 17 de desembre de 2009

  • Es treballa en la definició d’una nova norma de procediment per a la planificació de les inversions, la gestió de les necessitats i l’inventari de l’immobilitzat. L’objecte d’aquesta norma és actualitzar i recollir els procediments de planificació i gestió de l’immobilitzat a aplicar al conjunt d’entitats que composen la CSUPT. Es preveu que la norma de l'immobilitzat sigui aprovada per Consell de Direcció el primer trimestre de 2010

  • Els esborranys de treball d’aquesta norma, així com els procediments d’elaboració i seguiment pressupostari subjectes de la Comptabilitat Pública i la mateixa elaboració de circuits adequats al nou ERP, han impulsat l’elaboració d’unes noves Bases d’Execució Pressupostària (BEP) per a l’exercici 2010, aprovades pel Consell de Direcció el 26 d’octubre de 2009 i pel Consell de Govern el 4 de novembre de 2009

  • S’ha elaborat el Pla d’Empresa 2009-2013, en línia amb el contingut del Pla Estratègic 2008-2015 i amb les condicions macroeconòmiques vigents. Va ser presentat al CatSalut el novembre de 2009 

  • S’ha atès a la Intervenció en l’elaboració de l’Informe Provisional de Control Financer a què s’han presentat al·legacions i al Pla Anual de la Intervenció per al 2009. Finalment, el Parlament de Catalunya aprova l’Informe de Fiscalització 7/2009 de la CSUPT dels exercicis 2006 i 2007, elaborat per la Sindicatura de Comptes,  el 19 de novembre de 2009

A més a més de les activitats remarcades en els punts anteriors, durant l’exercici 2009 la posada en marxa de projectes corporatius de diversa magnitud han rebut el suport de l’àrea en la elaboració i seguiment de pressupostos, elaboració de circuits i memòries econòmiques. Alguns dels més importants han estat la Unitat Docent, el Parc de Salut, l’Institut Oncològic del Vallès i l’Escola d’Infermeria.

Amb caràcter mensual s’ha realitzat el seguiment pressupostari de l’exercici en curs, de totes les empreses del grup i del consolidat del mateix, i ha estat presentat periòdicament a la Direcció General, a les direccions executives, al Consell de Govern i als consells d’administració. Tanmateix s’han elaborat, amb un format i procediments normalitzats, els pressupostos de despeses, ingressos i inversions de tots els Centres i Empreses de la CSUPT, així com les previsions mensuals de tresoreria. També, per a l’exercici 2010 els pressupostos de CSUPT, UDIAT, SGG i FPT han estat elaborats d’acord amb la llei de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya i lliurats al Departament d’Economia i Finances per a la seva inclusió en els Pressupostos aprovats pel Parlament de Catalunya el 23 de desembre de 2009.  

Igualment s’ha realitzat el seguiment mensual dels estocs comptables i l'anàlisi de les desviacions interanuals en import i dies d’estoc per famílies i comptes comptables.

S’ha definit, un any més, la cobertura més eficient dels riscos corporatius amb la contractació de les pòlisses adients i s’ha realitzat la coordinació de la comissió de treball per a l’adequació de la CSUPT al nou reglament en matèria de protecció de dades.

La posada en marxa de l'edifici Taulí nou ha requerit el recalcul analític de costos per a noves superfícies i el recalcul funcional de costos d’energia, manteniment i conservació i neteja.

També el 2009 hem participat en la recollida i acompliment dels estàndards per a l’Acreditació amb una avaluació del 90,91%

Els professionals de l’àrea participen durant el 2009 en sessions específiques de formació entre les que destaca el model EFQM.


PROJECTES EN CURS

En finalitzar l’exercici 2009, resten en curs els següents projectes, que finalitzaran l’any 2010 i en anys successius:

  • La implementació dels nous aplicatius del projecte SERPA (nou ERP) tindrà efectes de redefinició de circuits administratius i de interrelacions entre els diferents àmbits del nucli corporatiu i centres de serveis.

  • El projecte SICLÓ tindrà efectes importants en diverses funcionalitats de l’àrea d’Economia, Finances i Patrimoni, en què cal destacar la facturació (mòdul MF en construcció en la data d’elaboració del present informe), la comptabilitat analítica i la logística assistencial, afectant transversalment a tots els centres i empreses del grup.

  • La implementació del nou model logístic, tant pel que fa a la vessant interna com externa, tindrà impacte en els procediments de l’àrea, que s’hi hauran d’adaptar.


LÍNIES DE FUTUR

  • La formació continuada de tots els professionals de l’àmbit de Economia, Finances i Patrimoni en les noves normes de comptabilitat per partida doble (NPGC) i formació avançada en Comptabilitat pública a nivell de responsables de les diferents empreses del grup.

  • Incorporar eines informàtiques que a partir dels sistemes d’informació actuals aportin instruments a la gestió clínica, dissenyant i implementant eines de Business Intelligence integrades amb el nou ERP i els aplicatius HCIS que ho facilitin.  

  • Treballar en l’actualització del disseny organitzatiu de la Direcció, incorporant-hi les modificacions que s’escaiguin com a conseqüència dels canvis en l'estructura i les aportacions de les noves tecnologies i sistemes d’informació.