Informe Anual 2009- Anar a l'inici
 
 Síntesi de l'Informe Anual 2009 en pdf >>

Opinió del ciutadà

 

Pablo M. Hernando Robles - Director dels Serveis d'Atenció al Client
INFORME 2009



L'avaluació de l'opinió del ciutadà es realitza a través de dos mètodes:

  • Mètode passiu: l'atenció de les reclamacions, agraïments i suggeriments.
  • Mètode actiu: la realització d'enquestes a diferents àmbits de la Corporació.


1. L’ATENCIÓ DE LES RECLAMACIONS, AGRAÏMENTS I SUGGERIMENTS

Assumptes tractats
2009
%
Reclamacions
3.637
91
Agraïments
71
2
Suggeriments
30
1
Altres temes
240
6
Total
3.978
100

La mitjana mensual d’assumptes atesos a la Unitat d’Atenció al Client (UAC) el 2009 ha estat de 331, dels quals 303 han estat per reclamacions. La xifra global suposa una mitjana diària d’uns 16 assumptes, sense comptar les consultes d’informació o d’orientació realitzades en entrevistes personalitzades o telefòniques. En relació a l’any anterior, l’activitat s’ha incrementat un 19%. Com a novetat cal destacar que el 2009 s'han registrat 27 sol·licituds de Segona Opinió Mèdica i una xifra menor de Documents de Voluntats Anticipades (DVA)

Reclamacions
2009
%
Verbal
2.369
65
Escrita
1.268
35
Total
3.637
100

La majoria dels assumptes tractats es formalitzen verbalment. En el cas de les reclamacions representen el 65% del total. La resta són escrites, més de 1260 anuals.

Temps de resposta
2009
0<= 10 dies
52%
11 a 20 dies
22%
21 a 30 dies
14%
31 a 40 dies
6
> 40 dies
6

Pel que fa als dies que la UAC necessita per tancar els expedients escrits, observem que un 52% es responen en menys de 10 dies. Globalment, el 88% dels casos es responen abans de 30 dies.

A les reclamacions que requereixen d'una valoració dels responsables dels serveis -un 13%, aproximadament-, es requereix més d’un mes per donar-hi resposta.

2009
Reclamacions hospitalització per cada 1.000 altes
4,38
Reclamacions urgències per cada 1.000 urgències
2,90
Reclamacions llista espera quirúrgica per cada 1.000 pacients en espera
113


Els motius de les reclamacions:



2. LA REALITZACIÓ D'ENQUESTES DE SATISFACCIÓ

Al llarg de 2009 s'han realitzat enquestes en els següents àmbits:

  • Hospital de Dia de Demències (Albada Centre Sociosanitari)
  • Hospitalització d'Urologia (Hospital de Sabadell)
  • Cirurgia Vascular (Hospital de Sabadell)
Hospital de Dia de Demències (Albada Centre Sociosanitari)



Urologia (Hospital de Sabadell)


Cirurgia Vascular (Hospital de Sabadell)