Encarnació Ramos Sánchez - Directora executiva
INFORME 2009
MISSIÓ
Donar una atenció primària de qualitat a les persones, a les famílies i a la comunitat.
Activant la màxima relació amb tots els dispositius que poden estar relacionats, tot fomentant l’autoresponsabilitat del ciutadà amb la seva salut i de l’equip assistencial amb la comunitat.
Per oferir una atenció sanitària que aporti benestar i cohesió social.
LÍNIES D'ACTUACIÓ
ATENCIÓ INTEGRADA
- Treball conjunt entre atenció especialitzada i atenció primària per donar una millor resposta al pacient. Es disposa de sistemes d’informació que permeten compartir les dades clíniques i administratives amb els hospitals de referència.
- Coordinació amb els diferents dispositius sanitaris per dur a terme els programes de salut promoguts per el CatSalut.
- Integració del servei de pediatria d’atenció primària amb l’hospital pel que fa a l’ atenció, formació, docència i recerca.
- Presència dels professionals de Can Rull en els comitès de la Corporació: Farmàcia, Infeccioses, Recerca, Ètica, Prevenció de la violència, Guies Clíniques, Consell Professional.
- Coordinació amb els professionals de Salut Mental i Serveis Socials per dur a terme l’atenció a la dependència en Salut Mental
- Coordinació amb els Serveis Socials de l’Ajuntament en Atenció a la infància, a l'immigrant , atenció domiciliària, a la dependència i altres demandes socials.
- Atenció assistencial a Sabadell Gent Gran de la CSUPT.
- Atenció assistencial i de formació a l’Escola Bellapart.
ATENCIÓ AL CLIENT
- Manteniment d’una atenció de 10 minuts de promig per visita.
- Es dóna resposta des de Can Rull a qualsevol derivació externa:
- Programació de visites i exploracions diagnòstiques a l'Hospital de Sabadell, UDIAT, Hospital de Terrassa, Cap II i Centre de Diagnòstic Duran.
- Tramitació de les derivacions a altres centres (San Rafael, San Joan de Déu...)
- Centralització de l’activitat burocràtica de la consulta des de la Unitat d’Acollida i Programació.
- Revista “Fer Salut ” dirigida a la població de Can Rull i amb la participació dels professionals del Centre.
- Reunions periòdiques amb el CatSalut per a l’actualització de circuits i altra informació rellevant per a l’usuari.
SALUT COMUNITÀRIA
- Coordinació amb l'Ajuntament, escoles, instituts i el Centre Cívic de Can Rull per a la realització d’activitats preventives com vacunacions, alimentació saludable, educació i creixement, campanyes antitabac, sexualitat i activitats formatives.
- Participació en mitjans de comunicació i premsa local amb temes de promoció de la salut i prevenció de la malaltia.
- Coordinació de l’equip de professionals amb les farmàcies de l'Àrea Bàsica de Salut com a agents de Salut.
- Tallers específics com obesitat, peu diabètic, cuidadors, caminadors... dirigits per infermeria per a donar informació i fomentar una vida saludable.
- Atenció odontològica a les escoles i instituts de l'Àrea Bàsica de Salut.
- Consolidació del Programa Salut i Escola a l’ Institut.
- Formació grupal a persones amb fibromialgia dirigits per un metge de família i una infermera.
- Centre dispensador d'intercanvi de xeringues.
SISTEMES D'INFORMACIÓ
- Seguiment en el desenvolupament del Sistema d’Informació Clínic i Organitzatiu (SICLÓ) per donar una millor resposta a les necessitats de pacients i professionals
- Actualització de l’equipament informàtic del Centre.
- Accés a altres sistemes d'informació per a la millora del contínuum assistencial:
CatSalut
- RCA (Registre Central d’Assegurats)
- SIGIT (Sistema Integral de Gestió de Incapacitat Temporal)
- Consells Assessors per a la prescripció farmacèutica
|
ICS
- Sistema d'Informació d'Atenció Primària (SIAP) - Web per a la programació de visites de especialistes
- Programa e-CAP per al seguiment de les visites del Programa d’Atenció a la dona
|
Hospital de Sabadell
- Resultats de proves diagnòstiques.
- Analítiques.
- Imatge radiodiagnòstica digitalitzada.
- Informes clínics.
- Programació i visualització de processos administratius (base de dades de pacients compartida)
- Call-center.
- Intranet corporativa.
|
Hospital de Terrassa
- Programació i visualització de processos administratius.
- Accés a les dades clíniques dels pacients.
|
ACTIVITAT ASSISTENCIAL
L'activitat assistencial del Centre s’ha modificat en alguns apartats:
- S’ha ampliat la cartera de serveis d’odontologia donant més cobertura a nens de 7, 8 i 9 anys.
- S’ha potenciat el paper de la infermera dins l’equip assistencial.
- S’han augmentat el nombre d’activitats comunitàries.
- S’han fet activitats grupals al Centre per patologies (fibromialgia, diabetis...)
La població assignada a Can Rull segons dades de desembre 2009 al Registre Central d’Assegurats (RCA) ha estat de 22.230 ciutadans. El nombre d’històries obertes en l’actualitat és de 23.409.
DOCÈNCIA, FORMACIÓ I RECERCA
Docència, formació i recerca |
2009 |
Estudiants pregrau i postgrau sanitaris |
23 |
Assistències a cursos, jornades i seminaris |
102 |
Hores sessions formacions internes |
220 |
Publicacions científiques i comunicacions |
7 |
Assistències a congressos |
7 |
Hores d'activitat no assistencial per professional |
>100 |
Actes divulgatius, mitjans de comunicació i premsa local |
12 |
Hores assistència de formació grupal |
236 |
PROJECTES EN CURS
- Desenvolupament del sistema informàtic únic per a tota la CSUPT que permet una millor comunicació i resposta al usuari.
- Consolidació de les derivacions de les especialitats mèdiques i quirúrgiques a l’Hospital de Terrassa.
- Implementació del sistema de prescripció electrònica.
- Programa de deshabituació al tabac dirigit tant a la població com als professionals.
LÍNIES DE FUTUR
- Participar amb noves propostes territorials a la atenció sanitària integrada de la ciutat de Sabadell.
- Millorar la satisfacció dels pacients i la continuïtat assistencial.
- Assolir la gestió del nou CAP de Can Llonch.
|