Informe Anual 2009- Anar a l'inici
 
 Síntesi de l'Informe Anual 2009 en pdf >>

triangle Estructura organitzativa > Centres > Atenció Primària Parc Taulí - CAP Can Rull


Encarnació Ramos Sánchez - Directora executiva
INFORME 2009

MISSIÓ

Donar una atenció primària de qualitat a les persones, a les famílies i a la comunitat.

Activant la màxima relació amb tots els dispositius que poden estar relacionats, tot fomentant l’autoresponsabilitat del ciutadà amb la seva salut i de l’equip assistencial amb la comunitat.

Per oferir una atenció sanitària que aporti benestar i cohesió social.


LÍNIES D'ACTUACIÓ

ATENCIÓ INTEGRADA

  • Treball conjunt entre atenció especialitzada i atenció primària per donar una millor resposta al pacient. Es disposa de sistemes d’informació que permeten compartir les dades clíniques i administratives amb els hospitals de referència.
  • Coordinació amb els diferents dispositius sanitaris per dur a terme els programes de salut promoguts per el CatSalut.
  • Integració del servei de pediatria d’atenció primària amb l’hospital pel que fa a  l’ atenció, formació, docència i recerca.
  • Presència dels professionals de Can Rull en els comitès de la Corporació: Farmàcia, Infeccioses, Recerca, Ètica, Prevenció de la violència, Guies Clíniques, Consell Professional.
  • Coordinació amb els professionals de Salut Mental i Serveis Socials per dur a terme l’atenció a la dependència en Salut Mental
  • Coordinació amb els Serveis Socials de l’Ajuntament en Atenció a la infància, a l'immigrant , atenció domiciliària, a la dependència i altres demandes socials.
  • Atenció assistencial a Sabadell Gent Gran de la CSUPT.
  • Atenció assistencial i de formació a l’Escola Bellapart.

ATENCIÓ AL CLIENT

  • Manteniment d’una atenció de 10 minuts de promig per visita.
  • Es dóna resposta des de Can Rull a qualsevol derivació externa:
    • Programació de visites i exploracions diagnòstiques a l'Hospital de Sabadell, UDIAT, Hospital de Terrassa, Cap II i Centre de Diagnòstic Duran.
    • Tramitació de les derivacions a  altres centres (San Rafael, San Joan de Déu...)
  • Centralització de l’activitat burocràtica de la consulta des de la Unitat d’Acollida i Programació.
  • Revista “Fer Salut ” dirigida a la població de Can Rull i amb la participació dels professionals del Centre.
  • Reunions periòdiques amb el CatSalut per a l’actualització de circuits i altra informació rellevant per a l’usuari.

SALUT COMUNITÀRIA

  • Coordinació amb l'Ajuntament, escoles, instituts i el Centre Cívic de Can Rull per a la realització d’activitats preventives com vacunacions, alimentació saludable, educació i creixement, campanyes antitabac, sexualitat i activitats formatives.
  • Participació en mitjans de comunicació i premsa local amb temes de promoció de la salut i prevenció de la malaltia.
  • Coordinació de l’equip de professionals amb les farmàcies de l'Àrea Bàsica de Salut com a agents de Salut.
  • Tallers específics com obesitat, peu diabètic, cuidadors, caminadors... dirigits per infermeria per a donar informació i fomentar una vida saludable.
  • Atenció odontològica a les escoles i instituts de l'Àrea Bàsica de Salut.
  • Consolidació del Programa Salut i Escola a l’ Institut.
  • Formació grupal a persones amb fibromialgia dirigits per un metge de família i una infermera.
  • Centre dispensador d'intercanvi de xeringues.

SISTEMES D'INFORMACIÓ

  • Seguiment en el desenvolupament del Sistema d’Informació Clínic i Organitzatiu (SICLÓ) per  donar una millor resposta a les necessitats de pacients i professionals
  • Actualització de l’equipament informàtic del Centre.
  • Accés a altres sistemes d'informació per a la millora del contínuum assistencial:

CatSalut

  • RCA (Registre Central d’Assegurats) 
  • SIGIT (Sistema Integral de Gestió de Incapacitat Temporal)
  • Consells Assessors per a la prescripció farmacèutica

ICS

  • Sistema d'Informació d'Atenció Primària (SIAP) - Web per a la programació de visites de especialistes
  • Programa e-CAP per al seguiment de les visites del Programa d’Atenció a la dona

Hospital de Sabadell

  • Resultats de proves diagnòstiques.
  • Analítiques.
  • Imatge radiodiagnòstica digitalitzada.
  • Informes clínics.
  • Programació i visualització de processos administratius (base de dades de pacients compartida)
  • Call-center.
  • Intranet corporativa.

Hospital de Terrassa

  • Programació i visualització de processos administratius.
  • Accés a les dades clíniques dels pacients.


ACTIVITAT ASSISTENCIAL

L'activitat assistencial del Centre s’ha modificat en alguns apartats:

  • S’ha ampliat la cartera de serveis d’odontologia donant més cobertura a nens de 7, 8 i 9 anys.
  • S’ha potenciat el paper de la infermera dins l’equip assistencial.
  • S’han augmentat el nombre d’activitats comunitàries.
  • S’han fet activitats grupals al Centre per patologies (fibromialgia, diabetis...)

La població assignada a Can Rull segons dades de desembre 2009 al Registre Central d’Assegurats (RCA)  ha estat de 22.230 ciutadans. El nombre d’històries obertes en l’actualitat és de 23.409.


DOCÈNCIA, FORMACIÓ I RECERCA

Docència, formació i recerca
2009
Estudiants pregrau i postgrau sanitaris
23
Assistències a cursos, jornades i seminaris
102
Hores sessions formacions internes
220
Publicacions científiques i comunicacions
7
Assistències a congressos
7
Hores d'activitat no assistencial per professional
>100
Actes divulgatius, mitjans de comunicació i premsa local
12
Hores assistència de formació grupal
236


PROJECTES EN CURS

  • Desenvolupament del sistema informàtic únic per a tota la CSUPT que permet una millor comunicació i resposta al usuari.
  • Consolidació de les derivacions de les especialitats mèdiques i quirúrgiques a l’Hospital de Terrassa.
  • Implementació del sistema de prescripció electrònica.
  • Programa de deshabituació al tabac dirigit tant a la població com als professionals.


LÍNIES DE FUTUR

  • Participar amb noves propostes territorials a la atenció sanitària integrada de la ciutat de Sabadell.
  • Millorar la satisfacció dels pacients i la continuïtat assistencial.
  • Assolir la gestió del nou CAP de Can Llonch.