Informe Anual 2009- Anar a l'inici
 
 Síntesi de l'Informe Anual 2009 en pdf >>

triangle Estructura organitzativa > Centres de serveis > Centre Integral de Serveis Comuns (CISC)

 

Manela Jaén Sánchez - Directora
INFORME 2009


MISSIÓ

Cobrir les necessitats de suport dels centres corporatius, amb un enfocament integral i de qualitat,  atenent els requeriments singulars i sota un model interprofessional, incardinat i participatiu orientat a crear valor afegit més enllà del producte.


PRIORITATS DURANT L'EXERCICI

  • La prioritat màxima ha estat la posada en marxa de l’edifici Taulí nou, que de manera transversal entrellaça totes les funcionalitats del CISC: la direcció del contracte d’obra, l’adquisició de l’equipament, la recepció d’instal·lacions, la neteja i controls bacteriològics de l’edifici, la implementació del model logístic i els trasllats progressius dels diferents dispositius.

  • Mantenint l’atenció de les noves instal·lacions, s’han abordat adequacions estructurals col·laterals en els espais alliberats de Santa Fe, fent possible el trasllat de la Fundació Parc Taulí a la primera planta de l'edifici Santa Fe i l'alliberament de l'edifici Victòria Eugènia per a la plena disposició d'aquest espai per part de la Unitat Docent.

  • S’ha endegat l’anomenada Fase B del Projecte d'Ordenació Parc Taulí (POPT), de la qual enguany destaquen les obres de la Unitat de Suport a Urgències (USU) i l’Hospital de dia d’hepatodigestiu.

  • S’ha avançat en la definició de requeriments per al nou aplicatiu de planificació de recursos empresarials (ERP), en la vessant de logística, manteniment i serveis.

Una mostra de les diferents funcionalitats:

GESTIÓ AMBIENTAL

  • S'ha documentat l’anàlisi ambiental prèvia a la implementació d’un Sistema de Gestió Ambiental (SGA), segons ISO 14001:2004 i EMA.

  • S’ha elaborat i s'ha elevat a Consell de Direcció el Manual del SGA.

  • Dels 16 procediments previstos, s’ha iniciat el debat, discusió, redacció i consens dels procediments nuclears, així com les respectives instruccions i registres associats.

  • S'ha format als membres de la comissió ambiental sobre els principis bàsics del sistema.

SERVEIS GENERALS

  • S'ha assumit la neteja de l'edifici Taulí nou amb recursos propis. Això ha permès una redistribució  de professionals amb l’objectiu d’una millor adaptabilitat a les places segons capacitats disponibles.

  • S'ha validat i s'ha posat en ús el nou model d’esclops rentables a l’àrea al part del nou edifici.

  • S’han gestionat el serveis de bugaderia i rober de tots els centres de la CSPT, fet que significa diàriament 5.261 kg de roba circulant d’activitat i d’uniformitat.

  • S’han gestionat al voltant d'1'5 milions de quilos de residus sanitaris.

ALIMENTACIÓ

  • Amb la unificació de les cuines com a horitzó, s’ha incrementat la incorporació de productes de 4a gamma i s’han introduit els de 5a gamma, amb l’objectiu de simplificar tasques durant el període d’obres, compensar les mancances de les instal·lacions actuals i, en definitiva, millorar les càrregues de treball dels professionals mantenint la qualitat desitjada.

  • L’equip de millora continuada (EMCA), integrat per un equip de 6 professionals de diferents responsabilitats, va fer 12 reunions. Les accions més destacades van ser el seguiment, avaluació i implementació de mesures d’acord als resultats de les analítiques microbiològiques dels plats –indicador de qualitat superior al 90%-, l’actualització del pla de neteja de les cuines i una sessió monogràfica d’aprofundiment sobre els punts de control crítics (APPCC)

  • Es manté el volum de pensions servides als usuaris dels centres, amb un total anual de 269.431 àpats, el que suposa una mitjana de 738 pensions/dia. Cal sumar l’increment superior al 5% del volum d’activitat del menjador laboral, que al migdia en dies feiners està al voltant de 500 dinars a professionals, de manera que aquests dies es superen els 1200 dinars.


SEGURETAT, MANTENIMENT I OBRES

  • S’han portat a terme diverses adequacions a diferents espais dels edificis VII Centenari i Albada, per tal de millorar el confort i seguretat d’usuaris i professionals.

  • S’ha implementat  el canvi del sistema TDT a les TV de les àrees d’hospitalització. S'ha dissenyat  i implementat el manteniment preventiu de les instal·lacions i equipaments del nou edifici.

  • S'ha dissenyat i s'ha implementat la monitorització en línia dels equips que s’han de reparar en tallers / proveïdors externs. El 2009 s'ha implementat a: bloc quirùrgic central, Centre Quirúrgic Ambulatori, neonats, Unitat de cures intensives, Unitat de semicrítics, cuina Taulí i cuina Albada. Amb aquesta eina, el nostre client intern disposa al moment de la traçabilitat dels equips que es reparen a l’exterior.

  • S’han executat 5.230 ordres de treball de manteniment preventiu, que han suposat 22.546 hores de treball (7,75% sobre l’any anterior). Al 2n trimestre s’ha implementat el manteniment preventiu del nou edifici.  


SUBMINISTRAMENTS

  • Con a indicadors d’activitat, les línies de comanda a proveïdors s’han incrementat un 8,96% sobre l’exercici anterior, i les línies de comanda dels diferents centres de cost, més d’un  30%.  A destacar l’impacte de la implementació del model logístic al nou edifici, així com la finalització de la implementació del sistema de “doble calaix” a  la resta de dispositius.

  • En el marc de l’AIE de logística, s'han prioritzat actuacions conjuntes amb el resultat del canvi de sistemes d’informació a la plataforma, entre d'altres. S'ha dedicat una especial atenció en minimitzar els estocs, atès el seu impacte econòmic i financer.

  • S'ha prioritzat  la definició de requeriments pel nou ERP, fet que evidencia els procediments administratius compartits entre aquest àmbit, contractació, comptabilitat i finances.

  • L’evolució de la gestió compartida dels dos darrers projectes esmentats han aconsellat l’adscripció d’aquest àmbit a l’Àrea Econòmico Financera de la Corporació,  proposta que s’aprova a finals de l’exercici.


FORMACIÓ I DOCÈNCIA

A banda de l’assistència a jornades específiques, d’acord a l’àmbit de responsabilitat, l’acció col·lectiva a destacar va estar:

  • Formació de manipuladors d’aliments, amb l’assistència de 20 professionals, nova incorporació i suplents de la borsa de treball.

  • Formació de 30 professioals, nova incorporació i bossa de treball, sobre procediments d’higiene, desinfecció i risc biològic.

  • Seminari d’actualització del sistema de transport per a tub pneumàtic.

S'han rebut un total de 73 alumnes assistents a les sessions de formació en matèria de gestió de residus a escoles i instituts que ho sol·liciten, en el marc del Programa Ciutat i Escola.


LÍNIES DE FUTUR

  • Disposar de tota la documentació que integra el “Llibre de l’edifici” de Taulí nou.

  • Finalitzar, publicar i executar segons agenda els diferents projectes assistencials dels diferents centres, així com de la Fase B del Projecte d’Ordenació (POPT): hospital de dia i consultes externes de pediatria, plantes d’hospitalització, Bloc Quirúrgic, ampliació d’hemodiàlisi, PET...

  • Disseny estructural, d’equipaments i organitzatiu del nou model d’alimentació: línia freda, cuina unificada.

  • Revisar i actualitzar si s’escau la norma d’uniformitat i l’impacte del sistema de rober automàtic previst, que permetrà el servei permanent als nostres clients interns, així com la traçabilitat de les peces.

  • Documentar e implementar els procediments, instruccions i registres que integren els Sistema de Gestió Ambiental, amb la formació i comunicació que s’escaigui a la resta de professionals dels centres.